11-А КЛАС, українська література



Вітаю всіх у новому 2021-2022 навчальному році!

Онлайн-уроки української літератури й
факультативні заняття з української літератури будуть щоп'ятниці. 
Заходити за поданим покликанням. 
Початок о 13:30 (6-й урок) та о 15:15 (8-й урок)

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJN
UxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
27 травня 2022 року

6 урок, початок о 13:30

Тема. Контрольна робота №6. Сучасна українська література. 

І. Повторити матеріал підручника (с.239-248).
ІІ. Виконати тестові завдання до 20:00  02 червня за цим покликанням 
join.naurok.ua, код доступу 1471071


23 травня 2022 року
7 урок, початок о 14:20
Тема. Сучасна українська література.  Проза, есеїстика. Галина Пагутяк. "Потрапити в сад"
І. Повторіть  матеріал підручника про письменницю й оповідання (с.243-244).
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.247-248).

20 травня 2022 року
6 урок, початок о 13:30
Тема. Сучасна українська література.  Проза, есеїстика. Галина Пагутяк. "Потрапити в сад"
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника про письменницю (с.243-244).
ІІ. Прочитайте оповідання "Потрапити в сад" (с.244-247), складіть і запишіть у зошити план за змістом твору, фото роботи надішліть мені на ел. пошту.


16 травня 2022 року
7 урок, початок о 14:20
Тема. Сучасна українська література.  Поезія. Сергій Жадан. "Музика, очерет...", "Смерть моряка"
І. Повторіть матеріал підручника на с.239-241.
ІІ. Знайдіть у мережі Інтернет інформацію про С.Жадана та його творчість. Підготуйте короткі повідомлення.
ІІІ. Прочитайте вірші поета  "Музика, очерет...", "Смерть моряка", знайдіть у них ознаки постмодернізму. 
ІV. За бажанням послухайте вірші С.Жадана у виконанні самого автора за цим покликанням

13 травня 2022 року
6 урок, початок о 13:30
Тема. Сучасна українська література.  Поезія. Ю.Андрухович
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника (с.241-243).
ІІ. Навчіться виразно читати вірші Ю.Андруховича "Пісня мандрівного спудея", "Астролог".
Домашня робота: скласти літ. паспорт  одного з віршів Ю.Андруховича, фото виконаної роботи надіслати мені на ел.пошту.
 
09 травня 2022 року
7 урок, початок о 14:20
Тема. Сучасна українська література.  Поезія. І.Римарук, О.Забужко, О.Ірванець
І. Повторіть матеріал підручника на с.239-240.
ІІ. Знайдіть у мережі Інтернет і прочитайте такі вірші: І.Римарука "Обнови",  
О.Забужко "Рядок з автобіографії", "Читаючи історію",
О.Ірванця "До французького шансоньє".
 

06 травня 2022 року
6 урок, початок о 13:30
Тема. Найвагоміші здобутки сучасної української літератури. Стильве розмаїття, експериментаторство, пошуки нових форм і тем
І. Перегляньте відеоурок за цим покликанням

02 травня 2022 року
7 урок, початок о 14:20
Тема. Сучасна українська література. Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ - на початку ХХІ ст. Нове літературне покоління
І. Опрацюйте матеріал підручника на с.239-240.
ІІ. Законспектуйте прочитане.


29 квітня 2022 року

6 урок, початок о 13:30

Тема. Контрольна робота №5. Ліна Костенко. Василь Стус

І. Повторити матеріал підручника (с.209-238).
ІІ. Виконати тестові завдання до 20:00  05 травня за цим покликанням 
join.naurok.ua, код доступу 7050274

25 квітня 2022 року

7 урок, початок о 14:20

Тема. Василь Стус. "Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...", "Господи, гніву пречистого..."

І. Прочитайте за підручником вірші поета, їх аналіз (с.236-237).

ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.237-238).

ІІІ. Вивчіть напам'ять вірш "Господи, гніву пречистого..."

22 квітня 2022 року

6 урок, початок о 13:30

Тема. Стоїчна українська поезія. Василь Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Огляд життя і творчості

І. Ознайомтеся з біографією В.Стуса (с.234-235), складіть і запишіть у робочі зошити хронологічну таблицю.
ІІ. Законспектуйте матеріал підручника про екзистенціалізм (с.236). 
Домашня робота: перегляньте документальний фільм про життя поета за цим покликанням

18 квітня 2022 року

7 урок, початок о 14:20

Тема. Ліна Костенко. "Маруся Чурай". Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини

І. Прочитати ще раз розділ "Проща" з роману. 

ІІ. Учити матеріал підручника на с. 216-220, поміркувати над запитаннями 6, 7 на с.221.

Домашня робота: виконати письмово завдання 11 або 12 на с.222, фото виконаних робіт надішліть мені на ел. пошту.

15 квітня 2022 року

6 урок, початок о 13:30

Тема. Ліна Костенко. Історико-фольклорна основа роману у віршах "Маруся Чурай". Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання

І.  Дайте короткі відповіді на запитання за змістом твору.

1. Хто така Маруся Чурай?

2. Де вона народилася, хто її батьки?

3. За що дівчина постала перед судом?

4. Як вона поводиться на суді? Чому?

5. Хто звинувачує, а хто захищає Марусю?

6. Який вирок ухвалює суд?

7. Кому сповідуєтся героїня? 

8. Хто врятував Марусю від страти?

9. Куди і з ким іде дівчина після смерті матері?

10.Що спонукало Марусю знову скласти пісню?

11. Чому зима для полтавців видалася тяжкою?

12. Як ви розумієте значення останього розділу "Весна, і смерть, і світле воскресіння"?

ІІ. Опрацюйте матеріал підручника на с.215-220.

Домашня робота: скласти літературний паспорт твору, фото роботи надіслати мені на ел.пошту.


11 квітня 2022 року

7 урок, початок о 14:20

Тема. Ліна Костенко. "Страшні слова, коли вони мовчать", "Хай буде легко. Дотиком пера...", "Недумано, негадано...",  "По сей день Посейдон посідає свій трон..."

І. Прочитати ці вірші поетеси, опрацювати матеріал підручника на с.211-215.

ІІ. Вивчити напам'ять вірш "Страшні слова, коли вони мовчать".

ІІІ. Читати "Марусю Чурай". 





22 листопада 2021 року

7 урок, початок о 14:20

Тема. Остап Вишня. "Сом". Оптимізм, любов до природи, людини, м'який гумор як риса індивідуального почерку письменника. Пейзаж, портрет, характер людини, авторський голос, народні прикмети, прислів'я та приказки в усмішках

І. Дайте відповіді на запитання.

Літературний диктант за усмішкою Остапа Вишні «Сом» 

1. Де відбуваються події? 

2. Яка річка впадає в Північний Донець? 

3. Чим уквітчуються дівчата? 

4. Що розповідав дід Панько про річку? 

5. Чи можна купатися в Осколі? 

6. Хто живе в Осколі? 

7. Хто з′їв гусака?

8. Хто вирішив упіймати клятого сома? 

9. Хто зробив спеціального ґака? 

10. Що стало приманкою для сома? 

11. Хто співав пісню про пана? 

12. Як ловили сома? 

13. Чому пан вирішив поводити сома? 

14. Скільки важив сом? 

15. Як звали панського собаку? 

16. Куди подівся Джой? 

17. Де знайшли Джоя? 

18. У книзі якого автора написано, як сом проковтнув ведмедя? 

19. Які бувають соми? 

20. Якого сома виловив рибалка з сусіднього села? 

21. Де живе сом? 

22. Що можна знайти в череві сома? 

23. Чому саме сом?

ІІ. Ознайомтеся з матеріалом підручника на с.101-102, випишіть у робочі зошити визначення усмішки, фейлетону.

Домашня робота: 1) знайдіть в усмішці "Сом" і випишіть у робочі зошити приклади пейзажу, фразеологізми, прислів'я та приказки;

2) підготуйте усні повідомлення про Миколу Куліша, читайте п'єсу "Мина Мазайло".

19 листопада 2021 року

6-й урок, 13:30

Тема. Остап Вишня. Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. "Моя автобіографія"

І. Ознайомтеся з біографією письменника (с.97-99), складіть і запишіть у робочі зошити хронологічну таблицю життя й творчості Остапа Вишні.

ІІ. Перегляньте відео за покликанням:

https://www.youtube.com/watch?v=M4TniFXoao0&ab_channel=%D0%97%D0%9D%D0%9E%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BD%D1%96%D

ІІІ. Дайте відповіді на запитання.

 Остап Вишня. «Моя автобіографія»

Літературний диктант

1.    Що «років із десять мати казали» про народження автора?

2.    Чому умови для розвитку письменника «були підходящі»?

3.    Що баба казала малому про діда або прадіда?

4.    Які в письменника були батьки?

5.    Яке батькове віщування справдилося?

6.    Яка природа вплинула на формування світогляду майбутнього письменника?

7.    Коли Остап Вишня зрозумів, що він «на щось потрібний»?

8.    Як звали першого учителя?

9.    Який предмет допоміг авторові виробити літературний стиль?

10. Коли у хлопця почала проявлятися «класова свідомість»?

11.Де йому довелося навчатися?

12.Із ким Остап Вишня вчився в Зіньківській двокласній школі?

13.Чому їхні шляхи розійшлися?

14.Якою була перша прогулянка по Києву?

15.Які книжки любив автор в дитинстві?

16.Ким працював у газеті «Вісті»?

17.Почав писати після того, як зробився …

Домашня робота: учити с.99-100, записати в робочі зошити літературний паспорт гуморески "Моя автобіографія", читати усмішку "Сом".


15 листопада 2021 року

7 урок, початок о 14:20

Тема. Контрольна робота (твір). "Розстріляне відродження" (прозове розмаїття)

І. Оберіть одну із запропонованих тем, складіть і запишіть твір (до 2-х сторінок). Фото роботи надішліть на ел.пошту.
Теми творів
1. Образ "Я" в новелі Миколи Хвильового "Я (Романтика)"
2. Образ матері з новели Миколи Хвильового "Я (Романтика)", його символічність
3. Образ Степана Радченка з роману В.Підмогильного "Місто"
4. Жіночі образи з роману В.Підмогильного "Місто"

Домашня робота: підготувати повідомлення про Остапа Вишню, читати його гумореску "Моя автобіографія".



12 листопада 2021 року

6-й урок, 13:30

Тема. Валер'ян Підмогильний. "Місто". Висловлювання власної думки про способи самоствердження людини

Літературний диктант за романом В. Підмогильного «Місто»

  1. Скільки епіграфів має роман? 
  2. Як звали дівчину, з якою Степан їхав до міста?
  3. Навіщо Степан їде в місто? 
  4. Яким видом транспорту Степан дістався до Києва? 
  5. Прізвище головного героя роману? 
  6. Що довго роздивлявся Степан у вітрині магазину одразу після приїзду в місто? 
  7. На чому довелося спати перші дні герою? 
  8. Що порадив Левко Степану зробити у вільний від іспитів час? 
  9. Після якої події Степан вирішив стати письменником?
  10. Яку назву мало перше оповідання Степана? 
  11. Яким ім’ям підписував свої твори Степан? 
  12. Прізвище критика, до якого Степан звернувся з першим своїм твором? 
  13. Як Степан називає Тамару Василівну Гніду? 
  14. Що вирішив робити Степан з початком нової доби свого життя? 
  15. Що подарувала Зоська Степану в першу їхню зустріч?
  16. Де відбулось знайомство Зоськи й Степана? 
  17. Як Зоська сприйняла появу збірки Степана? 
  18. За що герой отримав гонорар у 1,5 карбованців ? 
  19. Як закінчились стосунки Степана й Зоськи? 
  20. Яку посаду винаймав Степан у видавництві? 
  21. Псевдонім поета, Степанового приятеля, чиє справжнє прізвище Ланський? 
  22. Кого Степан назвав «пузатою міщанкою»? 
  23. На якому поверсі Степан винаймає останню свою квартиру? 
  24. Що задумав зробити Степан після раптової зустрічі з Ритою? 

Домашня робота: дайте короткі письмові відповіді на запитання літературного диктанту, фото роботи надішліть мені на ел.пошту ninalazarenko8@gmail.com


08 листопада 2021 року

7 урок, початок о 14:20

Тема. Валер'ян Підмогильний. "Місто". Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому
І. Підготуйтеся до характеристики образів жінок.
    1. Доберіть і запишіть короткі цитати.
    2. Заповніть таблицю.
                        Надійка      "Мусінька"      Зоська       Рита 
- портрет

- риси характеру

- ставлення до 
Степана

- ставлення 
Радченка 

- що символізує
3. Ознайомтеся з матеріалом підручника на с. 90-91.


05 листопада 2021 року

6-й урок, 13:30

Тема. Валер'ян Підмогильний. "Місто". Зображення "цілісної" людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. Образ українського інтелігента Степана Радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру, проблеми ствердження в міському середовищі

І. Дайте відповіді на запитанння. 
   1. У якому році було опубліковано роман В.Підмогильного "Місто"? Як його зустріла критика?
    2. Які епіграфи має роман? Про що вони свідчать? 
    3. Від якої особи ведеться розповідь у романі?
    4. Яка композиція цього твору? Визначте складові сюжету: експозицію, зав'язку, кульмінацію, розв'язку.
    5. Назвіть героїв цього твору. 
    6. Визначте тему, ідею роману, його проблематику. 
    7. Як літературознавці визначають жанр цього твору? Чому?
    8. Що вам відомо про прототипи героїв твору?
    9. Які модерністські течії поєднуються в романі?
ІІ. Заповніть таблицю.
Степан Радченко - "цілісна" людина в єдності 
1) біологічне   2) духовне   3) соціальне
Домашня робота: опрацювати матеріал підручника на с. 89-90, виписати в зошити цитати до характеристики Степана Радченка, а також позитивні й негативні риси його характеру.



01 листопада 2021 року
7 урок, початок о 14:20

Тема. Валер'ян Підмогильний. "Місто". Життєвий шлях письменника. Світові мотиви підкорення людиною міста, її самоствердження в ньому, інтерпретовані на національному матеріалі

 І. Опрацюйте матеріал підручника на с.85-88.
ІІ. Складіть і запишіть у робочі зошити хронологічну таблицю життя і творчості В.Підмогильного.
ІІІ. Користуючись матеріалом підручника, почніть у зошитах роботу над літературним паспортом роману "Місто". 
Домашня робота: 1) читати роман В.Підмогильного "Місто";
2) переглянути відео за цим покликанням 



04 жовтня 2021 року
7 урок, початок о 14:20

Тема. Контрольна робота. Вступ. "Розстріляне відродження" ("Літературний авангард", "Поетичне самовираження", "Київські неокласики")

1. Повторіть матеріал підручника (с.3-42).
2. Виконайте тестові завдання за поданим покликанням: join.naurok.ua, код доступу 3100085
Зверніть увагу: завдання можна виконати до 20:00 04 жовтня.

Домашня робота: підготувати короткі повідомлення про М.Хвильового, читати новелу М.Хвильового "Я (Романтика)"




01 жовтня 2021 року
6-й урок, початок о 13:30

     Письмовий твір-роздум на основі поезій П.Тичини, Є.Плужника, М.Рильського

                                                 Тема твору 
    Усвідомлення зовнішнього спокою, урівноваженості як ознак душевного стоїцизму, опірності неприйнятним життєвим обставинам

1.Уважно прочитайте тему письмової роботи.

2. Повторіть вивчене про згаданих у темі уроку поетів та їхні вірші. 

3. Поміркуйте, як і в яких поезіях ідеться про душевну урівноваженість людини, про гармонійне поєднання світу природи та світу людини, про красу світу й тугу за красою, що минає, про такі філософські поняття як мить і вічність тощо; які образи при цьому автори створили, за допомогою яких художніх засобів.

4. З'ясуйте, чому П.Тичина, Є.Плужник, М.Рильський зверталися до "вічних" тем, у чому проявляється вітаїзм їхніх поезій. 

5. Викладіть свої думки у формі твору-роздуму, фото роботи надішліть мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com



27 вересня 2021 року
7 урок, початок о 14:20
Тема. Максим Рильський. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність лірики поета. Захоплення красою й величчю світу в ("Солодкий світ!..") Сонет "У теплі дні збирання винограду" - вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики
1. Запитання для самоперевірки.
  • Хто очолив групу "неокласиків"?
  • Хто входив до цієї групи?
  • Хто назвав "неокласиків" " гроном п'ятірним нездоланних співців"?
  • На що орієнтувалися "неокласики"?
  • Яку назву мала перша поетична збірка М.Рильського?
  • Коли вона вийшла друком?
  • У чому довелося "каятися" поетові?
  • Кому присуджують літературну премію імені М.Рильського?
2. Опрацюйте матеріал підручника (с.38-41). 
3. Випишіть у робочі зошити визначення сонета. 
4. Прочитайте сонет "У теплі дні збирання винограду", складіть  його літературний паспорт.
Домашнє завдання: вивчити напам'ять сонет "У теплі дні збирання винограду".











24 вересня 2021 року
6 урок, початок о 13:30

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

Тема. "Київські неокласики". Максим Рильський: різногранний творчий шлях, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики
1. Ознайомтеся з матеріалом підручника на с. 35-39.
2. Випишіть у робочі зошити визначення й ознаки неокласицизму (с.36). 
3. Перегляньте відео за цим покликанням, поміркуйте над запитаннями  завдання 4 на с.38.
Домашнє завдання: складіть хронологічну таблицю життя й творчості М.Рильського.
















Список літератури для читання на 11 клас

1. Микола Хвильовий. "Я (Романтика)".
2. Ю.Яновський. "Майстер корабля".
3. В.Підмогильний. "Місто".
4. Микола Куліш. "Мина Мазайло".
5. Осип Турянський. "Поза межами болю".
6. Іван Багряний. "Тигролови".
7. О.Довженко. "Зачарована Десна".
8. Ліна Костенко."Маруся Чурай".





Добрий день!
Сподіваюся, що вже всі прочитали роман П.Куліша "Чорна рада", тому пропоную виконати такі тестові завдання на сайті "На урок" протягом цього тижня (27.04 - 30.04).

Заходите на сайт
Код доступу 651665 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=651665
Ваші відео, де ви читаєте напам'ять вірші Шевченка, прошу надсилати мені в особисті повідомлення в мережі Фейсбук, Інстаграм або на ел. пошту. 

Добрий день!
     Протягом наступного тижня (04.05 - 08.05) вам потрібно виконати такі завдання:
      1) повторити вивчені твори Т.Шевченка й пройти контрольний тест за цим посиланням join.naurok.ua, код доступу404523 (тест можна пройти тільки один раз);

     2) скласти й записати в зошити твір-порівняльну характеристику образів роману П.Куліша "Чорна рада", наприклад, Якима Сомка й Івана Брюховецького, Петра Шраменка й Кирила Тура, Івана Шрама й Череваня тощо.
      Фото виконаних робіт надсилайте мені на ел. пошту: ninalazarenko8@gmail.com
       Хочу нагадати, що цей твір є в програмі ЗНО. 


Вітаю всіх!
         Протягом наступного тижня (12.05.20 – 15.05.20) на вас чекають такі завдання:
1)     за підручником опрацювати матеріал на с.293-295 про Марка Вовчка та на с.308 про повість «Інститутка», скласти й записати  в зошити хронологічну таблицю життя й творчості  письменниці;
2)     читати повість Марка Вовчка  «Інститутка».

Фото виконаних робіт надішліть мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com або як повідомлення в мережах «Фейсбук» чи «Інстаграм».


Добрий день!
      Протягом наступного тижня (18.05.20 – 22.05.20)  ви повинні виконати такі завдання:
      
      1) за підручником опрацювати матеріал на с. 308-314;
      
      2) повторити матеріал про роман П.Куліша "Чорна рада";
     
      3)  пройти контрольний тест із теми "Творчість П.Куліша, Марка Вовчка" за цим посиланням:  join.naurok.ua ; код доступу 727508.
      
      Нагадую, що пройти тест можна лише один раз. Якщо виникнуть якісь технічні проблеми, зв'яжіться зі мною будь-яким способом.


Добрий день! 
     У 10 класі вам потрібно буде прочитати такі твори: 
     І.Нечуй-Левицький.  "Кайдашева сім'я";
     Панас Мирний. "Хіба ревуть воли, як ясла повні";
     Іван Карпенко-Карий. "Мартин Боруля";
     І. Франко. "Мойсей" (поема); "Сойчине крило" (новела);
     М. Коцюбинський. "Тіні забутих предків", "Іntermezzo";
     О.Кобилянська. "Меланхолійний вальс";
     Леся Українка. "Лісова пісня";
     Олександр Олесь. "По дорозі в Казку";
     В.Винниченко. "Момент".
     Більшість із них є в програмі ЗНО. Тому під час літніх канікул у вас є можливість ознайомитися зі змістом цих творів, адже в підручнику романи й повісті, а також п'єси подано скорочено.
     Не забувайте: читаючи книжки, ви краще пізнаєте життя. 


Вітаю учнів 10-А класу в новому році й семестрі!

18 січня 2021 року. 6-й урок. 13.25 - 14.10
Тема. М.М.Коцюбинський. Новела "Іntermezzo". Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму.

   Початок конференції о 13.30.

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

Завдання для тих учнів, які не змогли долучитися до зум-конференції
1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника (с.131-133).
2. Дати відповіді на запитання 1, 4, 5, 6, 10 на с.155-156 (усно). 
3. Письмово виконати завдання 9.1 на с.156.

    Домашнє завдання:
1) до 18.00 20 січня пройти тест за поданим нижче покликанням; 
Код доступу 9456652

2) читати повість М.М.Коцюбинського "Тіні забутих предків".

Буктрейлер до новели "Іntermezzo". Щоб переглянути, скопіюйте покликання й уведіть у пошуковець.


21 січня 2021 року. 7-й урок. 14.20 - 15.05

Тема. М.М.Коцюбинський. Повість "Тіні забутих предків". Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання. 

Перегляньте відео за поданим нижче покликанням (скопіюйте його й уставте в пошуковець).
Виконайте завдання

І. Літературний диктант. Письмово в робочому зошиті стисло дати відповіді на запитання за змістом повісті.
    
    1. Скільки дітей мала сім'я Палійчуків? Скільки залишилося живих?
    2. Якою дитиною був у родині  Іван?
    3. Із якою родиною ворогувала  сім'я Палійчуків?
    4. Коли вперше Іван зустрів Марічку? За яких обставин?  
    5. Від кого Іван почув у лісі мелодію, яку так давно шукав?
    6. Як загинула Марічка?
    7. Де був Іван, коли це сталося?
    8. Як називали гуцули злого духа?
    9. Хто такий спузар на полонині?
    10. Як називається добрий лісовий дух, що боронить людей од нявок?
    11. Із ким одружився Іван?
    12. Які музичні інструменти сумно ридали під вікнами в кінці повісті?

ІІ. Заповнити таблицю, подану нижче, записавши її в зошитах.
Основні сюжетні лінії  твору
1-ша частина життя Івана 
Експозиція: "бісова" дитина Іван, ворожнеча родів.
Зав'язка: знайомство Івана й Марічки, дружба і перше кохання між ними.
Розвиток дії:
Кульмінація:
Розв'язка:
 2-га частина життя Іван
Експозиція: повернення додому, одруження. 
Зав'язка: 
Розвиток дії:
Кульмінація:
Розв'язка: смерть Івана.
 
 ІІІ. Домашня робота. Скласти й записати літературний паспорт цього твору.


           

           Додаткова інформація: на сторінці цього блогу "Готуємося до ЗНО" розміщено покликання на тест у форматі ЗНО з української мови. Можна практикуватися до 18.00 26 січня. Кількість спроб не обмежена, тривалість проходження теж.
            
                        
             11 лютого 2021 року 
             Тема. Василь Стефаник. Життя і творчість. Новаторство письменника.
             1. Опрацювати матеріал підручника (с. 169-173).
             2. Скласти хронологічну таблицю життя і творчості письменника.
             3. Читати новелу В.Стефаника "Камінний хрест". 
     


1            15 лютого 2021 року 
             Тема. Василь Стефаник. "Камінний хрест". Психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості.
             1. Переглянути відео за цим покликанням:

             2. Опрацювати матеріал підручника (с. 174-176).
             3. Виконати тестові завдання за поданим нижче покликанням:
Код доступу 3578406. Завдання активне до 18.00  17лютого
           
                    29 березня  2021 року 
             Тема. Леся Українка. "Лісова пісня". Мати Лукаша й Килина - антиподи головній героїні Мавці

1. Словникова робота.

Антиподи — 1. тільки мн. Жителі двох діаметрально протилежних пунктів земної кулі. 2. Перен. Про людину, що своїми поглядами, рисами характеру або ж соціальним становищем цілком протилежна іншій людині.

2.  Прокоментуйте цитати до образу матері Лукаша:

1) Немає відома, чим вам годити!

2) Та бачиш… мати все гризуть за тебе!..

3) Що ти, сестро,

так уїдаєш раз у раз на дівку?

4) Бач… їм така невістка не до мислі…

Вони не люблять лісового роду…

Тобі недобра з їх свекруха буде!

5) І та вже відьма? Ба, то вже судилось

відьомською свекрухою вам бути.

Та хто ж вам винен? Ви ж її хотіли.

3. Прокоментуйте цитати до образу Килини:

1) Від озера наближається мати, а з нею молода повновида молодиця, в червоній хустці з торочками, в бурячковій спідниці, дрібно та рівно зафалдованій; так само зафалдований і зелений фартух з нашитими на ньому білими, червоними та жовтими стяжками; сорочка густо натикана червоним та синім, намисто дзвонить дукачами на білій пухкій шиї, міцна крайка тісно перетягає стан, і від того кругла, заживна постать здається ще розкішнішою. Молодиця йде замашистою ходою, аж стара ледве поспіває за нею.

2) Яка ти бистра!

Ось ліпше не займай, бо поборю!

3) Лукашу,

нехай ся жінка більше не приходить, —

я не люблю її: вона лукава, як видра.

4) Ні, сього доволі.

Ся жінка хижа, наче рись.

5) Отже й не змовчить! 

4.  Дайте відповіді на запитання.

✵ Що ми дізналися про долю матері Лукаша?

✵ Які цінності сповідують мати й Килина?

✵ Чим споріднені ці образи?

✵ Як мати Лукаша ставиться до Мавки?

✵ Яким мати і Килина хочуть бачити Лукаша

Домашнє завдання: виписати в зошити цитати з "Лісової пісні" до теми "Природа і людина у творі".


01 квітня  2021 року 
             Тема. Леся Українка."Лісова пісня". Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливисті драми-феєрії

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 14.20
І. Заповніть таблицю: 
Образ твору              Що в цьому образі втілює авторка

Мавка                         Мрія про ідеальну людину,                                                         утвердження думки, що людина -                                           творець краси
Лукаш

мати Лукаша, 
Килина

дядько Лев

ІІ. Поміркуйте над запитаннями:
     - Чи панує гармонія людини і  природи у творі? Якщо так, то завдяки чому вона досягається?
    - Кому з людей довіряє Лісовик? 
    - Чи існує повна довіра природи до людей? Чому ви так вважаєте?

 ІІІ. За підручником (с.212) ще раз прочитайте про неоромантизм та його ознаки, доведіть, що "Лісова пісня" - твір неоромантичний.
 
ІV. Запишіть у зошити художні особливості твору:
1. В основі - ідейний конфлікт між героями.
2. Тяжіння до філософських узагальнень, міфологічність.
3.Ліричність, емоційність, навіяні широкими ремарками, монологами, діалогами.
4. Афористичне завершення окремих сцен.

Домашня робота: учити матеріал підручника (с.222-226), скласти й записати в зошит літературний паспорт твору.


05 квітня  2021 року 
             Тема. Контрольна робота. Твір-міркування про життя і творчість Лесі Українки
    
    Складіть і запишіть твір на одну із запропонованих нижче тем, фото виконаної роботи надішліть мені на електрону пошту.
    
Перелік тем
1) "Хто не жив посеред бурі, той ціни не знає силі" (життєвий і творчий шлях Лесі Українки)

2) "Ні, я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю 
те, що не вмирає!" (за драмою-феєрією "Лісова пісня")

3) Ідея гармонії людини і природи в "Лісовій пісні" Лесі Українки
08 квітня  2021 року 
             Тема. Микола Вороний. Життя і творчість, багатогранна діяльність митця. М.Вороний - ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість - перша декларація ідей і форм символізму

1.          1. Переглянути відео за цим покликанням:
             2. Опрацювати матеріал підручника (с. 229-234), скласти хронологічну таблицю життя і творчості письменника.
              3. Виписати в зошити визначення й ознаки символізму.
              Домашнє завдання: учити напамять вірш М.Вороного "Блакитна Панна". 

12 квітня  2021 року 
             Тема. Микола Вороний. Світ краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії "Блакитна Панна". Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень ("Інфанта")         
                                             Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 13.30
          1. Переглянути відео за цим покликанням:
          2. Прочитати вірші, зазначені в темі уроку та матеріал підручника на с.235-238. 
          3. Усно дати відповіді на запитання 1- 10 (с.238-239), письмово виконати завдання 11 (с.239).
            Домашнє завдання: скласти літературний паспорт твору "Блакитна Панна".
             
                                    
           15 квітня  2021 року 

       Тема. Олександр Олесь (О.І. Кандиба). Життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості. "З журбою радість обнялась..."
Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 14. 20

            1. Література вікторина (стисло дати відповіді на запитання).
    1. До якої групи лірики належить поезія "Блакитна Панна"?
    2. Що означає слово "осанна"?
    3. Як називається синтаксична фігура, використана поетом у рядках: "Ось вона - Блакитна Панна!"?
    4. Як Вороний описав хмари?
    5. Що означає слово "фрески"?
    6. Якою вродою сяє лірична героїня поезії?
    7. Поясніть значення слова "інфанта".
    8. Назвіть авторські неологізми, використані поетом у цьому вірші.
    9. Яку богиню згадано у творі "Інфанта"?
    10. З чим порівнюється лірична героїня?
    11. Що означає слово "домінанта"?
    12. До якої групи лірики належить вірш "Інфанта"?

        2.Перегляньте відео про життя і творчість Олександра Олеся за цим покликанням.
              3. Ознайомтеся з біографією письменника за матеріалом підручника (с.240 - 242).
                4. Випишіть найхарактерніші стильові ознаки поезій Олесандра Олеся (с.243).
                5. Знайдіть у мережі Інтернет і прочитайте вірш "З журбою радість обнялась..."
                6. Визначте його тему, ідею, образи, художні засоби, особливості поетичної форми.
    Домашня робота: учити с. 240-243.
                            19 квітня  2021 року 
        Тема. Олександр Олесь (О.І. Кандиба). "Чари ночі" - перлина інтимної лірики української поезії. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші "О слово рідне! Орле скутий!.."
        1. Перегляньте відео за поданим покликанням.
       2. Послухайте романс "Сміються, плачуть солов'ї..."  на слова Олександра Олеся у виконанні Ніни Матвієнко за цим покликанням
         3. Знайдіть у мережі Інтернет і прочитайте вірші Олександра Олеся "Чари ночі", "О слово рідне! Орле скутий!..".
        4. Опрацюйте матеріал підручника на с.244-245.
       Домашня робота: вивчіть напамять вірш "Чари ночі", виконайте тестові завдання до 20:00  21 квітня за цим покликанням join.naurok.ua 
Код доступу  3747423

2                        22 квітня  2021 року 
        Тема. Олександр Олесь. Драматичний етюд "По дорозі в Казку" 
            1. Перегляньте буктрейлер до цього твору за поданим покликанням:
        2. Знайдіть  у мережі Інтернет і прочитайте драматичний етюд Олександра Олеся "По дорозі в Казку". 
                          
                                26 квітня  2021 року 
        Тема. Олександр Олесь. Драматичний етюд "По дорозі в Казку". Формулювання відповіді на запитання "Казка життя людства - вимисел чи реальність" 
Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 10:30 (3 урок, це не помилка)
       
                 І. Колективна робота над змістом твору.
         1. Якою ми бачимо на початку твору юрбу? Що людей турбує найбільше? Яке коло їхніх інтересів?
         2. У яких умовах живуть люди?
3       3. Чи можна цих людей назвати народом?
         4. Чому юрба бере на сміх юнака?
         5. Чому люди не намагаються знайти дорогу з лісу?
         6. Чи одразу натовп повірив юнакові?
         7. Якою він описує країну Казку?
         8. Як змінюється настрій та ставлення людей до головного героя?
         9. Коли й через що головного героя починають мучити сумніви? Як він поводить себе у хвилини зневіри?
         10. Яке значення має образ хлопчика у творі?
ІІ. Визначення  образів-символів у драматичному етюді.
ІІІІІ. Створення асоціативних кущів до понять "лідер" і "юрба".
Домашня робота: скласти усне висловлення "Казка життя людства - вимисел чи реальність" .

29 квітня  2021 року 
        Тема. Володимир Винниченко."Момент"
        1. Ознайомитися з біографією письменника (с.179-191), скласти й записати в робочий зошит хронологічну таблицю життя і творчості.
        2. Прочитати новелу "Момент" (с.191-202).

                            
06 травня  2021 року 
        Тема. Володимир Винниченко."Момент". Поєднання в новелі реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту 
        І. Поміркуйте над запитаннями.
            1) У чому особливість композиції новели?
            2) Про які часи в ній ідеться?
            3) Який підзаголовок має новела?
            4) Чому в героя-оповідача немає імені?
            5) Як ви розумієте назву твору?
            6) У яку пору року відбувається подія, про яку йдеться у творі? Чи випадково це?
            7) Які причини змушують панну переходити кордон?
            8) Як персонажі ставляться до смерті?
            9) Яку роль у творі відіграють описи природи?
            10) Які проблеми порушено у творі?
    ІІ. Домашня робота: ще раз перечитайте новелу (с.191-202) й виконайте тестові завдання за цим покликанням    join.naurok.ua  до 20:00 09 травня 
Код доступу  5207102
    


















6 коментарів:

  1. Скільки разів можна пройти тести?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Можна пройти кілька разів, оскільки це перший тест. Надалі буду надавати 1-2 спроби, будьте уважні, слідкуйте за завданнями.

      Видалити
  2. коли пишу код доступу, програма пише, що такого коду не існує...

    ВідповістиВидалити
  3. Я випадково натиснула на хрестик і вийшла. А коли зайшла знову то написано що тест завершено. Що робити?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Якщо у Вас виникла така проблема, то для початку назвіть своє ім'я та прізвище.

      Видалити