9-В КЛАС, українська література

Вітаю всіх у новому 2023-2024 навчальному році!


Онлайн-уроки української літератури  у 9-В класі відбуватимуться   завжди за цим покликанням
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Идентификатор конференции: 274 076 3453Код доступа: P6QEyN

19 квітня 2024 року (асинхронно)
7-й урок, 14:10
Тема. Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших нарордів. Ушанування пам'яті Кобзаря в Україні й за кордоном
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника (с.249). 
ІІ. Перегляньте відеоурок за покликанням:
 ІІІ. Виконайте тестові завдання: join.naurok.ua
Код доступу 6884683



09 лютого 2024 року (синхронно)
4 урок; 11:25
Тема. Тарас Шевченко.  «Причинна», «Тарасова ніч» 
І. Прочитайте   матеріал підручника (с. 198-200).
ІІ. Усно дайте розгорнуті відповіді на запитання.
1) Визначте жанр твору Т. Шевченка "Причинна". 
2) Якими відомими рядками починається цей твір?  
3) Які ознаки вказують, що це романтичний твір ? 
4) Назвіть ранні твори Т.Шевченка на історичну тематику.
5) Про що розповідає поема "Іван Підкова"?
6) Кого оспівує Кобзар у поемі "Тарасова ніч"?
7) Хто розповідає про "козацьку славу" людям у цій поемі?
8) Яку воєнну хитрість застосували козаки в боротьбі з ворогом?
9) Що протиставляється в поемах "Іван Підкова" й "Тарасова ніч"? (Що їх об'єднує?)
Домашня робота: с. 198-200, прочитати твір Т.Шевченка "До Основ'яненка".

07 лютого 2024 року (синхронно)
1 урок; 08:30
Тема. Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої...») 
І. Прочитайте   матеріал підручника (с. 192-196).
ІІ. Усно дайте розгорнуті відповіді на запитання.
1) Що ви знаєте про дитинство Т. Шевченка?
2) Як Тарас опинився в Петербурзі?
3) Яка подія відбулася в житті Т. Шевченка 1838 року? 
4) Чим займався Т. Шевченко після звільнення з кріпацтва? 
5) Яка важлива подія сталася 1840 року?
6) Коли і за що поета було заарештовано? Яким був вирок?
7) Як велося поетові в засланні?
8) Де Т.Шевченко прожив останні роки? Де поховано Кобзаря?
Домашня робота:  за матеріалом підручника (с.192-196) скласти хронологічну таблицю життя й творчості Кобзаря, прочитати баладу "Причинна" та поему "Тарасова ніч". 


02 лютого 2024 року (асинхронно)
7-й урок, 14:10
Тема. Контрольна робота (твір). Творчість Є.Гребінки, М.Гоголя
І. Повторіть вивчений матеріал з теми.  
ІІ. Складіть і запишіть на окремому подвійному аркуші в лінійку твір на одну з тем:
1) Бойове товариство запорожців (за повістю М. Гоголя «Тарас Бульба»)

2)Тарас Бульба — уособлення українського козацтва 

3) Тема вірності та зради в повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»  

4) Рідні брати — різні долі (про Остапа та Андрія — синів Тараса Бульби)






Увага! 
Твори для читання влітку

1. Іван Котляревський. "Енеїда", "Наталка Полтавка".
2. Григорій Квітка-Основ'яненко. "Маруся", "Конотопська відьма".
3. Микола Гоголь. "Тарас Бульба". 
4.Тарас Шевченко. "Кобзар".
5. Пантелеймон Куліш. "Чорна рада".
6. Марко Вовчок. "Інститутка".


24 лютого 2023 року (асинхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Контрольна робота. Сучасна українська поезія. Національна драма (Іван Карпенко-Карий. "Сто тисяч")
І. Повторіть вивчений матеріал з теми.  
ІІ. Дайте відповіді на тестові запитання за цим покликанням: join.naurok.ua.
Код доступу 

22 лютого 2023 року (синхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Іван Карпенко-Карий. "Сто тисяч".  Характеристика образу Герасима Калитки. Засоби сатиричного змалювання у творі
І. Дайте відповіді на запитання.
- Яке почуття є рушійною силою вчинків героя?
- Які люди гуртуються навколо нього?
- Чим насолоджується Герасим, ганяючись за багатством?
- Чи має він позитивні риси характеру?
- Які позитивні риси в гонитві за грошима перетворилися на вади?
- Назвіть негативні риси характеру гороя.
- Що придбав Калитка, ганяючись за багатством?
- Чи загрожує пристрасть Калитки рідним? Чим?
ІІ. Запишіть у зошити засоби сатиричного змалювання героїв у п'єсі, доповніть їх  прикладами з твору.
1. Поєднання високого, патетичного стилю з приземленим. 
2. Комічні ситуації.
3. Поєднання різнорідних понять.
4. Уживання пестливих слів в іронічному значенні.
5. Промовисте прізвище.
6. Гіперболізація.
7. Використання прислів'їв, приказок, фразеологізмів.
8. Макаронічна мова.


28 листопада 2022 року (асинхронно)
7-й урок, 14:25
Тема. Володимир Сосюра.  Коротко про поета. Патріотичні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини. "Любіть Україну"
І. Прочитайте матеріал підручника на с. 63-66.
ІІ. Виконайте усно завдання 1-10(с.66-67).
Домашня робота: вивчити напам'ять вірш "Любіть Україну"

23 листопада 2022 року (асинхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Леся Українка. "Давня казка". Порівняльна характеристика Поета і Бертольда
І. Поміркуйте над запитаннями 4 - 9 на с. 62.
ІІ. Визначте вік, соціальне становище, ставлення до поезії, до людей, життєві цінності, риси характеру Поета і лицаря Бертольда, з'ясуйте, що в них спільного, а що відмінне.
ІІІ. Доповніть поданий нижче план порівняльної характеристики цих героїв або складіть свій, запишіть його в робочі зошити. 
План
1. Хто такі Поет і Бертольд?
2. Що є спільного в цих героїв?
3. У чому граф і Поет різняться:
    а) 
    б)
    в)
4. Як розв'язується протистояння між героями?
Домашня робота: напишіть за планом невеликий твір-порівняльну характеристику Поета й Бертольда, свої думки підтверджуйте короткими рядками з твору.

14 листопада 2022 року (синхронно)
7-й урок, 14:25
Тема. Леся Українка. Тема гармонійного єднання людини з природою в  поезії. "Давня весна"
І. Прочитайте матеріал підручника на с. 46-48.
ІІ. Виконайте усно завдання 2, 5, 6, 7,11 (с.49).
Домашня робота: 1) виписати в зошити художні засоби з вірша; 2)читати поему Лесі Українки "Давня казка".

09 листопада 2022 року (синхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. "Хотіла б я піснею стати..."
І. Прочитайте матеріал підручника на с. 45-46, 48.
ІІ. Виконайте усно завдання 1, 3, 4, 8-10 (с.48-49).
Домашня робота: вивчіть напам'ять вірш "Хотіла б я піснею стати..."

24 жовтня 2022 року (синхронно)
7 урок; 14:20
Тема. Тарас Шевченко. "Ой три шляхи широкії..." 
І. Повторіть  матеріал підручника (с.37-41).
ІІ. Усно дайте розгорнуті відповіді на запитання.
1) Яка подія відбулася в житті Т.Шевченка 1838 року? Розкажіть про неї детально.
2) Коли і за що поета було заарештовано? Яким був вирок?
3) Де й коли було написано вірш "Думи мої, думи мої..."? Яким настроєм цей вірш сповнений?
4) Що ви дізналися про цикл віршів "В казематі"? 
5) Про що вірш "Мені однаково, чи буду..."? 
Домашня робота: прочитайте за підручником матеріал на с.42-43, випишіть у робочі зошити визначення, підготуйтеся до виразного читання напам'ять віршів Т.Шевченка.

19 жовтня 2022 року (асинхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини покарання, арешт, заслання. "Думи мої, думи мої...". "Мені однаково, чи буду..." Роздуми поета про власну долю, долю України
І. Прочитайте матеріал підручника на с. 37-41.
ІІ. Виконайте усно завдання 1-10 (с.40-41).
Домашня робота: вивчіть напам'ять вірш "Мені однаково, чи буду..."

10 жовтня 2022 року (асинхронно)
7 урок; 14:20
Тема. Контрольна робота. Усна народна творчість (історичні пісні, пісні Марусі Чурай, народні думи) 
І. Повторіть вивчений матеріал (с.12-35).
ІІ. На окремих подвійних аркушах паперу в лінійку дайте розгорнуті відповіді на запитання (від двох до чотирьох речень):
1) Яким постає у вашій уяві образ Морозенка? (за змістом пісні  "Ой Морозе, Морозенку")
2) Яку роль відіграє  художній засіб паралелізм у пісні про Хмельницького? Наведіть 1-2 приклади.
3) Чи збігається сюжет пісні "Ой не ходи, Грицю" зі змістом життєпису Марусі Чурай, поданим у підручнику? Якщо ні, то чому?
4) Охарактеризуйте матір із пісні "Засвіт встали козаченьки".
5) Назвіть спільні особливості історичних пісень і дум.
6) У чому виявляється душевна роздвоєність Марусі Богуславки?
ІІІ. Виконані роботи принесіть до школи в середу, 12 жовтня. 


05 жовтня 2022 року (синхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки, її сміливий, героїчний учинок
І. Повторіть матеріал на с. 31-35.
ІІ. Прослухайте цей твір за покликанням
ІІ. Виконайте завдання 1- 6, 8-9, 11 (усно).
Домашня робота: виписати з думи "Маруся Богуславка" в робочі зошити приклади епітетів, повторити матеріал на с.12-35.



26 вересня 2022 року (асинхронно)
7-й урок, 14:20
Тема. Пісні Марусі Чурай: "Віють вітри, віють буйні", "Ой не ходи, Грицю..."
І. Прочитайте за підручником вказані пісні (с.24, 26).
ІІ. Прослухайте ці твори за покликаннями


ІІ. Виконайте завдання 1- 6, 9-11 (усно).
Домашня робота: виписати в робочі зошити приклади художніх засобів пісні "Віють вітри, віють буйні".


21 вересня 2022 року (синхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Маруся Чурай - легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні Марусі Чурай, що стали народними. "Засвіт встали козаченьки..."
І. Ознайомтеся з життям Марусі Чурай за матеріалом підручника (с.23-24).
ІІ. Прочитайте пісню "Засвіт встали козаченьки", дайте відповіді на запитання:
1) про яку подію розповідає пісня?
2) якими ви уявили героїв твору?
3) які почуття вони переживають?
4) які художні засоби допомагають краще відчути думки й переживання героїв?
5) яка основна думка пісні?
Домашня робота: вивчити напам'ять пісню "Засвіт встали козаченьки..."

 
12 вересня 2022 року (синхронно)
7-й урок, 14:20
Тема. Усна народна творчість. Українські історичні пісні. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. "Ой Морозе, Морозенку", "Максим козак Залізняк"
1. Ознайомтеся зі змістом підручника (С.15-18).
2. Навчіться виразно читати вказані історичні пісні.
3. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.19)
Домашня робота: заповніть у робочому зошиті літературний паспорт пісні "Максим козак Залізняк".

08 вересня 2022 року (синхронно)
1-й урок, 08:30
Тема. Усна народна творчість. Українські історичні пісні. "Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко"
1. Ознайомтеся зі змістом підручника (С.12-14).
2. Навчіться виразно читати вказані історичні пісні.
3. Усно дайте відповіді на запитання 1-10, 12 (с.15)
Домашня робота: заповніть літературний паспорт пісні "Та, ой, як крикнув же козак Сірко" ( інформацію про літературний паспорт знайдете на форзаці вашого підручника).



05 вересня 2022 року
1-й урок, 08:30
Тема. Художня література як одна із форм духовної діяльності людини. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів. Функції художньої літератури. Аналіз художнього твору
І. Самостійно ознайомтеся зі змістом підручника, зверніть увагу на те, які розділи ми будемо вивчати у 8 класі.
ІІ. Підпишіть робочі й контрольні зошити з української літератури (зразок є в блозі, на головній сторінці, де поради п'ятикласникам). У робочих зошитах запишіть дату й тему уроку.
ІІІ. Прочитайте  за підручником с. 4-10.
ІV. Усно дайте відповіді на запитання 1-3 (с.6), випишіть у робочі зошити визначення "художній образ" та різновиди художніх образів з прикладами (с.9).
Домашня робота: знайти в підручнику й виписати функції художньої літератури, усно відповідати на запитання 1-10 (с.11).











Література для читання влітку
1. Іван Карпенко-Карий. "Сто тисяч".
2.Михайло Коцюбинський. "Дорогою ціною".
3. Ніна Бічуя. "Шпага Славка Беркути".
4. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало".
5. Юрій Винничук. "Місце для дракона". 
6. Валентин Чемерис. "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання".


До уваги тих учнів, які не змогли пройти контрольне тестування! 
Зробіть це до 20:00 06 червня за цим покликанням
join.naurok.ua . Код доступу 
9352392

25 травня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Позакласне читання. Анатолій Дімаров "Блакитна дитина"
І. Знайдіть у мережі Інтернет і прочитайте  повість або уривки з неї. (Можна читати онлайн за цим покликанням: https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2893&page=16)
ІІ. Підготуйте усний переказ прочитаного.

23 травня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема.Контрольна  робота за розділом "Ми - українці"
І. Повторіть с. 188-218, самостійно знайдіть і прочитайте вірші А.Малишка "Пісня про рушник", "Стежина". 
ІІ. Виконати тестові завдання до 20:00 27 травня за цим покликанням join.naurok.uaКод доступу 6465306


18 травня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Володимир Івасюк.  "Я піду в далекі гори", "Водограй". Основні мотиви, роль художніх засобів
І. Прочитайте  за підручником вказані твори поета (с.216-217).
ІІ. Перегляньте відео за цими покликаннями:
Домашня робота: підготуйте усні відповіді на запитання 1-10 (с.219).


16 травня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. "Балада про мальви". 
І. Ознайомтеся за підручником із легендою про мальви (с.217-218).
ІІ. Прочитайте пісню "Балада про мальви" (с.218-219).
Домашня робота: перегляньте відео за цими покликаннями 
2) https://www.youtube.com/watch?v=C90mWRI7bAY визначте тему, основну думку твору, образи, художні засоби, запишіть у робочий зошит, фото робіт надішліть мені на ел.пошту.

                                11 травня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Володимир Івасюк - відомий український поет і композитор. Пісенна творчість. "Червона рута". 
І. Ознайомтеся за підручником із біографією поета.
ІІ. Прочитайте пісню "Червона рута" (с.215), перегляньте відео за цим покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=iV_4XvldJw0&ab_channel=Cxidnyak
ІІІ. Визначте тему, основну думку твору, образи, художні засоби, запишіть у робочий зошит.
Домашня робота: вивчити напам'ять одну з пісень В.Івасюка.

09 травня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема. Складання своєї історії пригод з головним героєм Іваном Силою (письмовий твір)
І.  Повторіть зміст повісті О.Гавроша. Визначте риси характеру Івана Сили.
ІІ. Складіть і запишіть у зошити власний твір про пригоди головного героя повісті або виконайте письмово завдання 12 (с.213). Фото виконаних робіт надішліть мені на ел.пошту.

04 травня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Олександр Гаврош."Неймовірні пригоди Івана Сили". 
І. Повторити зміст прочитаного твору.  
ІІ. Дати відповіді на тестові запитання за цим покликанням: join.naurok.ua.
Код доступу  7330122
02 травня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема. Олександр Гаврош."Неймовірні пригоди Івана Сили". Переказ змісту повісті
І.  Читати с. 206-212. 
ІІ. Усно відповідати на запитання 1-10 (с.213).

27 квітня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Олександр Гаврош."Неймовірні пригоди Івана Сили"
І. Читати с. 201-206. 
ІІ. Усно відповідати на запитання 1-10 (с.206).

25 квітня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема. Олександр Гаврош."Неймовірні пригоди Івана Сили"
І. Читати с. 194 -200. 
ІІ. Усно відповідати на запитання 1-10 (с.200).

20 квітня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Олег Ольжич. "Захочеш - і будеш", "Господь багатий нас благословив". Олена Теліга. "Сучасникам", "Радість"
І. Читати с. 188 -193. 
ІІ. Усно відповідати на запитання 1-10, с.190, 192-193, вивчити напамять вірш Олега Ольжича "Захочеш - і будеш".

18 квітня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема.Контрольна  робота за розділом "Ти знаєш, що ти - людина..."
І. Повторити с. 161-186. 
ІІ. Виконати тестові завдання до 20:00 25 квітня за цим покликанням join.naurok.uaКод доступу 2248103


13 квітня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Любов Пономаренко."Гер переможений"
І. Читати с. 184-186. 
ІІ. Усно відповідати на запитання 1-10, с.186-187, виконати письмово завд.1, с.187.

11 квітня 2022 року
3-й урок, 10:30
Тема. Степан Процюк. "Аргонавти". 
І. Читати с. 173-183. 
ІІ. Усно відповідати на запитання 1-10 на с.179, 183.








До уваги учнів, які не змогли пройти контрольне тестування!
Можете зробити це до 21:00 24 листопада. Код доступу 4787475

24 листопада 2021 року
                                                    4 урок; 11:30
Тема. Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять" - автобіографічна повість про дитинство. Єдність світу природи і світу дитячої душі
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника про письменника (с.91).
ІІ. Прочитайте перший розділ повісті (с.92-96).
ІІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.96-97).
Домашня робота: письмово виконати завдання 1,2 (с.97), читати розділ другий (с.97-104).


22 листопада 2021 року
6 урок; 13:25
Тема. Контрольна робота. Про минулі часи ( твори Т.Шевченка, А.Чайковського)
І. Повторіть вивчений матеріал (с.51-90).
ІІ. Виконайте тестові завдання за цим покликанням: join.naurok.uaКод доступу 6237944
Тест можна виконати до 20:00 22 листопада.



17 листопада 2021 року
4 урок; 11:30
Тема. Позакласне читання. Адріан Кащенко. "Над Кодацьким порогом".
І. Знайдіть самостійно в мережі Інтернет і прочитайте твір, вказаний у темі уроку.
ІІ. Поміркуйте, що пов'язує його з повістю А.Чайковського, у чому відмінність.

15 листопада 2021 року
6 урок; 13:25
Тема. Андрій Чайковський. "За сестрою". Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі
І.  Дайте відповіді на запитання, фото надішліть мені на ел. пошту ninalazarenko8@gmail.com
    1. Як поводився Павлусь, їдучи з татарами до Криму?
    2. Де мешкав Сулейман-ефенді?
    3. Із ким познайомився хлопчик у Коджамбаку?
    4. За що був покараний?
    5. Яке покарання загрожувало Павлусеві за втечу?
    6. Що його врятувало? 
    7. Де головний герой опинився?
    8. Завдяки чому відбулася зустріч із сестрою? 
    9. Чого найбільше боявся Павлусь?
    10. Про кого ще потурбувався хлопець у неволі?
ІІ. Запишіть у робочі зошити короткі цитати до оборазу Павлуся, підготуйте усну характеристику цього образу.


10 листопада 2021 року
4 урок; 11:30
Тема. Андрій Чайковський. "За сестрою". Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання в повісті фольклорних мотивів (гіперболізації)
І. Дайте відповіді на запитання.
    1. Хто головний герой повісті? Яку родину він мав?
    2. Із якого села родом хлопець? Що сталося з його домівкою?
    3. Хто знайшов Павлуся в степу? Кого цей козак узяв у полон?
    4. Назвіть козацьких ватажків, які намагалися наздогнати татар і визволити з неволі спасівчан. Хто з них загинув і за яких обставин?
    5. Із ким зустрівся Павлусь серед козаків?
    6. Як зміг стати вільним батько Павлуся?
    7. Про що просив Павлусь батька й брата?
    8. Яке рішення приймає хлопчина?
    9. Чому він опинився в татарській неволі?
    
Домашня робота: скласти й надіслати на ел.пошту кросворд за змістом повісті.

08 листопада 2021 року
6 урок; 13:25
Тема. Андрій Чайковський. "За сестрою". Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті
І. Прочитайте повість (с. 73- 87). 
ІІ. Ознайомтеся з матеріалом підручника на с. 88-89, у робочі зошити випишіть: 
    1) особливості повісті як літературного жанру; 
    2) що таке героїко-романтична повість; 
    3) що таке композиція; 
    4) елементи сюжету.


03 листопада 2021 року
4 урок; 11:30
Тема. Андрій Чайковський. "За сестрою". Відтворення історичних подій з позицій гуманізму
І. Ознайомтеся з деякими фактами з життя А.Чайковського (с.62).
ІІ. Прочитайте перші розділи повісті " За сестрою" (с. 63-72). 
Домашня робота: усно відповідати на запитання підручника (с. 72-73).


01 листопада 2021 року
6 урок; 13:25
Тема. Позакласне читання. Сучасна патріотична поезія

І. Самостійно знайдіть у мережі Інтернет патріотичний вірш сучасного українського поета. 
ІІ. Запишіть його в робочий зошит, не забудьте вказати автора.
ІІІ. Поміркуйте, яка його тема, ідея; які образи у вірші змальовано; які художні засоби допомагають їх розкрити. 

Домашня робота: запишіть у робочий зошит свої міркування, навчіться виразно читати цей вірш уголос.


04 жовтня 2021 року
6 урок

Тема. Роль художніх засобів, особливостей мови повісті І.Я.Франка "Захар Беркут"

1. Опрацюйте матеріал підручника на с.49.
2. Виконайте письмово завд. 1-3 на с.49-50.
3. Повторіть художні засоби, використавши матеріал підручника, поданий на форзаці. 
4. Поміркуйте над завданням 11 (с.48).
Домашня робота: виконайте письмово завдання 12 (с.50),  випишіть із останнього розділу повісті приклади художніх засобів, фото класної й домашньої робіт надішліть мені на ел. пошту ninalazarenko8@gmail.com


29 вересня 2021 року
4-й урок, початок о 11:30
Тема. Іван Франко. "Захар Беркут". Характеристика образів Максима і Мирослави, Тугара Вовка
 І. Дайте відповіді на запитання.
  1. Чому монголи опинилися в пастці? Хто намагався їм допомогти вийти з котловини і як?
  2. Які вчинки Захара Беркута свідчать про його патріотизм?
  3. Що зробили Максим і Мирослава, щоб допомогти тухольцям знищити ворогів?
  4. Чому, на вашу думку, зрадник Тугар Вовк вирішив урятувати Максима? Як це сталося?
  5. Яка провідна думка повісті? У чиї вуста її вкладає Іван Франко?
ІІ. Заповніть таблицю.
Персонаж                     Риси характеру
Максим
Мирослава
Тугар Вовк

Домашнє завдання: виконайте тестові завдання за цим покликанням join.naurok.uaКод доступу 2036162











27 вересня 2021 року
6-й урок, початок о 13:25
Тема. Іван Франко. "Захар Беркут". Характеристика образу Захара Беркута. Лідерські якості головного героя твору

1.  Поміркуйте, як правильно закінчити речення.
  • У тухольській громаді панував ...
  • Найвищим керівним органом тухольців був ...
  • На чолі громади стояв ...
  • Монголи потрапили в ...
  • Поряд із Максимом "невольником" стає ...
  • Захар Беркут пропонував не відбити, а ...
  • Тугар Вовк хотів обміняти Максима на  ...
  • Захар Беркут вибирає ...
  • Перемозі громади над ворогом сприяє ...
  • Захару Беркуту снилося ...
2. Якими рисами характеру наділений головний герой повісті? Запишіть їх у робочі зошити.
Домашнє завдання: читати с.41-47, усно відповідати на запитання 1-10 (с.47-48). Дібрати заголовки до кожної частини повісті, записати їх у зошити як план. Фото класної й домашньої робіт надіслати мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com













31.05.2021
Добрий день! Вітаю шестикласників із завершенням навчального року! 
Пропоную ознайомитися з переліком творів, які будемо вивчати в 7 класі:
1) Іван Франко, повість "Захар Беркут";
2) Тарас Шевченко, балада "Тополя";
3) Андрій Чайковський, повість "За сестрою";
4) Михайло Стельмах, повість-дилогія "Гуси-лебеді летять" і "Щедрий вечір";
5) Григір Тютюнник, повість "Климко";
6) Марина Павленко, повість "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських";
7) Олександр Гаврош, повість "Неймовірні пригоди Івана Сили".
    Усі прозові твори в підручниках подано скорочено, тому рекомендую влітку прочитати їх повністю.



Добрий день!
          Пропоную виконати такі завдання протягом цього тижня (27.04 - 30.04).
         
 І. Літературна гра "Так чи ні". 
          Прочитайте речення, поміркуйте, чи відповідають вони змістові оповідання Гр.Тютюнника "Дивак". Номери  правильних тверджень  укажіть у коментарях (не забудьте записати  своє прізвище та ім'я).
         1. Олесь - малий хлопчик, що головою ледь до дверної ручки дістає.
         2. Олесь дуже не любить зиму.
         3. Дятел, зачувши людину, перестав цюкати, здивовано подивився й хутко зник.
         4. Хлопці покликали Олеся ламати молодий лід.
         5. Федько Тойкало підскочив і почав лагідно умовляти Олеся піти з ними.
         6. Олесь уявив себе в маленькій хатці в підводному царстві.
         7. Під кригою Олесь побачив величезного сома.
         8. На уроці малювання хлопчик замість перегнійного горщечка намалював дятла.
         9. Вийшовши з уроку, Олесь попрямував додому - читати цікаву книжку.
         10. Федько Тойкало зустрів Олеся й дав йому пиріжок.
         11. Олесь  відмовився  від пиріжка й сердито відвернувся.
         12. Дід Прокіп порадив онукові бути нахабнішим і настирливішим. 
ІІ. Характеристика літературного героя.
         На основі поданого нижче плану охарактеризуйте (усно)головного героя оповідання Гр.Тютюнника "Дивак".
План
          1. Хто такий Олесь?
          2. Де живе герой, у які часи?
          3. Скільки йому років?
          4. Яка родина в хлопчика?
          5. Які риси характеру героя, у яких діях і вчинках вони виявляються?
          6. Як ставиться Олесь до своїх однолітків, а як вони до нього?
          7. Чим він не схожий на інших дітей?
          8. Моє ставлення до героя.

Добрий день!
      Наступного тижня (04.05 - 8.05) вам потрібно виконати такі завдання:
     1) повторити твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала й пройти тест, відкривши посилання   join.naurok.ua
код доступу 197895 
     
     2)  читати за підручником повість М.Вінграновського "Сіроманець" (с.223 - 235).


      Вітаю всіх!
         Сподіваюся, що протягом минулого тижня ви почали читати за підручником повість М.Вінграновського «Сіроманець», тому впродовж  наступного тижня (12.05.20 – 15 .05.20) на вас чекають  завдання.

І. Літературний диктант (потрібно дати відповіді на запитання коротко, одним словом чи двома-трьома, пронумерувавши їх, щоб номер відповіді збігався з номером запитання,  а потім надіслати мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com або як повідомлення в мережах «Фейсбук» чи «Інстаграм»).
1. Що сталось  із Сіроманцем на старість?
2. За що Василь Чепіжний ненавидів Сіроманця?
3. Куди загнав Сіроманець Василя Чепіжного?
4. Із якою метою до села з області прилетів вертоліт?
5.  Із ким Сашко  сплутав Сіроманця, вперше побачивши його в лісі?
6. Чим хлопчик пригостив вовка?
7. Де знайшов прихисток Сіроманцеві його малий друг?
8. Куди посадили упійманого вовка?
9. Як Сашко допоміг Сіроманцеві втекти?
10. Чому присоромила Василя Чепіжного сторожиха баба Маня?
11. Як звали вчительку Сашка?
12. Із ким Сашко повертався зі школи дорогою через ліс?

ІІ. Читати за підручником с. 236-248.


      Тим учням, які минулого тижня не змогли пройти контрольний тест із теми "Твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала", пропоную це зробити до 15 травня за посиланням join.naurok.ua , 
код доступу 754076


Добрий день!
      Сподіваюся, що ви вже дочитали повість М.Вінграновського "Сіроманець". Тому протягом наступного тижня  (18.05 - 22.05) на вас чекають такі завдання:
      1) характеристика головного героя за планом (потрібно в робочих зошитах написати невелику характеристику Сашка у вигляді твору й надіслати мені фото цієї роботи);
      2) повторити твори М.Рильського, Гр.Тютюнника та пройти контрольний тест за посиланням  join.naurok.ua. Код доступу
383195
       Прошу звернути увагу, що термін, до якого ви це можете зробити, - 30.05.20.

План характеристики Сашка
      1. Хто такий Сашко, який його вік, де він живе?
      2. Хто його батьки,  як вони ставляться до нього?
      3. Чим він займається, як вчиться, що вміє робити?
      4. Як хлопець ставиться до Сіроманця, чому, що для нього зробив?
      5. Які риси характеру притаманні Сашкові, у чому вони виявляються?
      6. Яку мрію має хлопчик?
      7. Чим Сашко відрізняється від інших сучасних школярів?

Мої вітання всім! 
       Ми завершили вивчення творів української літератури в цьому навчальному році. Але дивовижний світ книжок просить  вас не залишати його під час літніх канікул. У 6 класі на вас чекають неймовірні пригоди двох вірних друзів Яви й Павлуші, ви помандруєте у світ козаків-характерників із джурами Грициком та Саньком, дізнаєтеся про незвичайну таємницю лісового озера, про злих синьомордиків разом із персонажами творів Я.Стельмаха та Л.Ворониної і ще про  багатьох інших цікавих героїв і захопливі події. Але вже зараз ви можете розпочати цю подорож, узявши в бібліотеці або знайшовши в мережі Інтернет такі книжки:
       Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки";
       Всеволод Нестайко. "Тореадори з Васюківки";
       Ярослав Стельмах. "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера";
       Леся Воронина. "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".
       Це досить великі за обсягом книжки, ми в 6 класі їх вивчатимемо скорочено, але якщо ви бажаєте з головою зануритись у світ фантазії, пригод, поразок і перемог, то не лякайтеся й сміливо беріть їх до рук. Упевнена: почавши читати, не зможете відірватися! 


Вітаю всіх у новому році!

18 січня 2021. 5 урок. 12.30 - 13.15
Тема. Ірина Жиленко. "Жар-птиця", "Підкова", "Гном у буфеті". Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя й шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ
    
    1. Прочитати матеріал підручника про письменницю, її вірші на с.82-85.
    2. Усно дати відповіді на запитання 1-10 (с.85).
    3. Письмово в робочому зошиті виконати завдання 12 (с.85). 
    
    Щоб краще зрозуміти особистість письменниці та її вірші, пропоную переглянути відео за цими покликаннями.



Потрібно їх скопіювати, а потім вставити в пошуковець Гугл. 


20 січня 2021. 6 урок. 13.25 - 14.10
Тема. Ігор Калинець - талановитий український поет, автор віршів для дітей. "Дивосвіт" ("Стежечка", "Блискавка", "Веселка", "Криничка", "Дим")

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

  
1. Знайдіть у мережі Інтернет інформацію про Ігоря Калинця, стисло запишіть у робочі зошити з української літератури.
2. Прочитайте інформацію про збірочку "Дивосвіт, або ж Перша книжечка для Дзвінки".
3. Ознайомтеся з віршами  "Стежечка", "Блискавка", "Веселка", "Криничка", "Дим", зайшовши за цими покликаннями:


4. Поміркуйте над запитаннями:
   - Якою ви уявили стежечку-дівчинку?
   - Що незвичного в образному описі блискавки?
   - Чиї та які риси перебрала на себе веселка?
   - Які  метафори є у вірші "Криничка", яка їхня роль?
   - На кого схожий образ диму? Які його риси передає поет?
Домашнє завдання.  
1. Намалюйте в робочих зошитах або на окремому аркуші, як ви уявили один із образів, створених поетом у цих  віршах.
2. Вивчіть напам'ять один із віршів.


15 лютого 2021 року
Тема. Всеволод Нестайко - визнаний у світі український дитячий письменник. "Тореадори з Васюківки".  Захопливий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в пригодницькій повісті для дітей
1.Переглянути відео за цим покликанням
2. Прочитати за підручником с.122-134.
3. Усно дати відповіді на запитання 1-10 (с.135).
Домашнє завдання: прочитати розділ дев'ятий повісті (с.135-141).

29 березня  2021 року
Тема. Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9" - фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності
1. Знайти в мережі Інтернет цікаві факти про письменницю й записати їх у робочі зошити (кілька речень). 
2. Прочитати за підручником 1-12 розділи повісті  (с.186-200).
3. Усно дати відповіді на запитання 1-10 (с.200-201).

    Ті учні, що здали  робочі зошити з української літератури на перевірку до канікул, виконують письмові роботи на окремих аркушах, які після закінчення дистанційного навчання  вкладуть у зошити. 

31 березня  2021 року
Тема. Леся Воронина . "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9". Клим Джура -рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о13.30

1. Визначте  жанр  твору Лесі Ворониної.
2. Дайте усно відповіді на запитання за змістом повісті:
 - Хто головний персонаж твору? Де він мешкає? Із ким?
- Хто такий Кактус? Як він змінився після літніх канікул?
- Коли розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом?
- Що трапилося з Климом після останньої зустрічі з Сашком?
- Що таке ТТБ?
- За що Климу стало соромно, коли він себе побачив на великому екрані?
- Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на це  хлопець?
- З ким познайомився головний герой біля старого будинку?
- Яке завдання-випробування чекало на Клима ввечері?
- Що сталося біля банку?
- Чому хлопцям не знадобився план банку?
- Що вони там побачили?
- Ким виявилися сині істоти, схожі на жаб? Яка їхня мета?
- Що допомогло Климові врятуватися від синьопикого на будмайданчику?

3. Поміркуйте над запитанням:
- Яке враження справив на вас Клим Джура на початку повісті?

4. Випишіть  у робочий зошит портретні характеристики Кактуса, Зайця, Жука. 

Домашнє завдання: 1) прочитати за підручником 13-24 розділи повісті  (с. 201 - 215).

05 квітня  2021 року
Тема. Леся Воронина . "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9". Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині

1. Прочитати розділи 25-35 (с.216 - 228).
2. Усно дати відповіді на запитання 1-10 на с.227-228.

Домашнє завдання: скласти кросворд за прочитаним, фото цього завдання  надіслати на електронну пошту.


07 квітня  2021 року
Тема. Леся Воронина . "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9". Підготовка до контрольного письмового твору. Складання плану

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 13год 30 хв

І. Вікторина "Пригадай!"
    1. Що дізнався Клим про свою бабусю?
    2. Зброя проти синьомордів, яку запропонував Клим батькам.
    3. Інструмент, який хлопець із батьками знайшов у піраміді.
    4. Що відбулося, коли тато грав на дримбі?
    5. Основна мета прибульців на Землі. 
    6. Як Клим назвав спосіб пересування пірамідою?
    7. Чиїм джурою був прапрапрадід Клима Андрій?
    8. Де прибульці сховали бабусю Солю?
    9. Хто виявився помічником синьомордів?
    10. Що бабуся дала рятівникам планети від прибульців?
    11. Хто умів читати думки синьомордів?
    12. Що було на дні полотняної торбинки?

ІІ. Поміркуйте над запитаннями:
     - Які зміни відбулися з Климом Джурою протягом усієї повісті?
    - Якими були стосунки між головним героєм та його батьками й бабусею?
    - Чого навчила вас повість Лесі Ворониної?

ІІІ. Ознайомтеся з планом до характеристики Клима, доповніть його, вказавши риси характеру хлопця та вчинки тощо. Свій варіант плану запишіть у робочий зошит.
                                                             План
           1. Клим Джура - головний герой повісті Лесі Ворониної.
           2. Зовнішніть хлопця.
           3. Вчинки героя. 
           4. Риси характеру Клима.
           5. Ставлення до нього  інших персонажів твору. 
           6.  Зміни, які  відбуваються з Климом.
           7. Моє ставлення до героя.

Домашнє завдання: 
    1) підготуйте характеристику головного героя повісті Лесі Ворониної (усно за планом); 
    2) самостійно опрацюйте матеріал підручника на с.228-229.


12 квітня  2021 року
Тема. Контрольна робота №5 (твір). Пригоди і романтика (твори В.Нестайка, Я.Стельмаха, Лесі Ворониної)

    Складіть і запишіть у робочому зошиті контрольний твір на одну із запропонованих тем:

1) Чи можна вважати Яву і Павлушу справжніми друзями? (за твором В.Нестайка " Тореадори з Васюківки")

2) "Боягуз, котрий переміг свій страх, - найсильніша людина у світі" (за повістю Лесі Ворониної " Таємне Товариство Боягузів...")

3) Чи хотів би (хотіла б) я товаришувати з Митьком і Сергієм, головними героями повісті Я.Стельмаха "Митькозавр із Юрківки..."?
    Фото виконаних робіт надішліть мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com


14 квітня  2021 року
Тема. Гумористичні твори. Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. "Муха і Бджола". Побудова байки

1. Прочитати за підручником с.232 - 236.
2. Знайти в підручнику й у робочий зошит записати визначення  понять гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
3. Поміркувати, якими людськими якостями наділена Муха, а якими - Бджола, чого навчає байка "Муха і Бджола".

Домашнє завдання: навчитися виразно читати байку Л.Глібова 
"Муха і Бджола"

19 квітня  2021 року
Тема.  Леонід Глібов. "Жаба і Віл". Викривальна й повчальна спрямованість твору. Головна думка та алегоричні образи байки

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 12 год 30 хв (5 урок)

І. Дайте відповіді на запитання.
1. Чим відрізняється гумор від сатири?
2. Чому Леоніда Глібова в дитинстві називали "королем квітів"?
3. Що вплинуло на формування літературного смаку письменника?
4. Що таке байка? До якого роду літератури вона належить?
5. Дайте визначення поняття "мораль байки".
6. Що таке алегорія? Які алегоричні образи створив Леонід Глібов у байці "Муха і Бджола"?
7. Яка мораль цієї байки?
ІІ. Прочитайте байку "Жаба і Віл" (с. 238-239).
ІІІ. Поміркуйте над запитаннями 1, 4, 5 (с.240-241).
Домашнє завдання: усно виконати завдання 11 (с.241).

21 квітня  2021 року
Тема.  Леонід Глібов. "Щука". Викривальна й повчальна спрямованість твору. Головна думка та алегоричні образи байки
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 13 год 30 хв (6 урок)

І. Словникова робота. 
    - Шаплик - посудина з ручками для носіння води.
    - Стряпчий - адвокат, захисник обвинуваченого в суді.
    - Щупачок - самець щуки.
    - Буцімто - нібито.
    - Ставок - штучне озеро.
    - Завсігди - завжди. 
ІІ. Виразно прочитайте байку "Щука".
ІІІ. Дайте відповіді на запитання:
1) Хто є головними героями байки?
2) Чи є другорядні герої? 
3) За що судили Щуку?
4) Чому Лисичка ввела в оману суддів?
5) Що комічного ви побачили в цій байці?
6) Які людські риси засуджує автор в образах Щуки, Лисички, суддів?
7) Яка мораль цієї байки?
Домашня робота: намалюйте ілюстрацію до однієї з вивчених байок Леоніда Глібова, фото роботи надішліть мені на електронну пошту.

   26 квітня  2021 року
Тема.  Степан Руданський. Співомовки Руданського - унікальне явище в світовому письменстві. "Добре торгувалось". Вияв народної мудрості у творі, головна думка гуморески

1. Прочитайте матеріал підручника про життя письменника (с.242-243).
2. З'ясуйте, що таке гумореска, співомовка (с.247), визначення запишіть у робочий зошит.
3. Навчіться виразно читати співомовку "Добре торгувалось", поміркуйте, яка її головна думка.

    Пройдіть навчальний тест з теми "Байки Л.Глібова" до 20:00 28 квітня за покликанням   join.naurok.ua , код доступу
2909701

28 квітня  2021 року
Тема.  Степан Руданський. "Запорожці у короля"
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 12 год 30 хв (5 урок)
1. Що ви дізналися про С.Руданського?
2. Дайте визначення термінів "гумореска", "співомовка".
3. Прочитайте виразно співомовку "Добре торгувалось". Яка її  основна думка?
4. Виразно прочитайте співомовку "Запорожці у короля", з'ясуйте значення незрозумілих слів.
5. Які риси вдачі козаків змальовує автор? Яка її основна думка?
6. Знайдіть у підручнику визначення інверсії, запишіть його в зошити.
Домашня робота: читати с.242-248, виписати в робочі зошити 4 приклади інверсії зі співомовок С.Руданського.

Оголошення
    28 квітня відбудеться класна година. Вхід  за поданим покликанням:
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок о 13 год 30 хв (6 урок)

05 травня  2021 року
Тема.  Павло Глазовий. "Еволюція", "Найважча роль". Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів

1. Ознайомитися з фактами біографії П.Глазового (с.250).
2. Прочитати гуморески "Еволюція", "Найважча роль" (с.250-251). 
3. Визначити їх тему й основну думку.
Домашня робота: навчитися виразно читати ці гуморески.

До уваги тих, хто пропустив цю роботу!
    Пройдіть навчальний тест з теми "Байки Л.Глібова" до 20:00 07 травня за покликанням   join.naurok.ua , код доступу 
8487312









Немає коментарів:

Дописати коментар