8-А КЛАС, українська мова


Вітаю всіх у новому 2023-2024 навчальному році!


До уваги всіх здобувачів освіти, їхніх батьків! 
Онлайн-уроки української мови у 8-А класі відбуватимуться  завжди за цим покликанням
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Идентификатор конференции: 274 076 3453

19 квітня 2024 року
4-й урок, 11:25 (синхронно)
Тема. Розділові знаки в реченнях зі вставними словами (словосполученнями, реченнями)
І. Прочитайте   правила  § 29 (78-79). 
ІІ. Виконайте  впр.289 (письмово).
Домашня робота: учити  §78-79, скласти й записати 6 речень із вставними словами різних груп.

18 квітня 2024 року
3-й урок, 10:30 (синхронно)
Тема. Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних конструкцій, їх функції
І.  Пригадайте, що ви знаєте про вставні слова й словосполучення.
ІІ. Прочитайте   правила  § 29 (76-77).
ІІІ. Виконайте  впр.285, 286 (усно),  287  (письмово).
Домашня робота: учити  §76-77виконати впр.2.2 (с.192).      

Контрольний тест для тих, хто не виконав: код доступу 4015218 (сайт "На урок")

09 лютого 2024 року
4-й урок, 11:25 (асинхронно)
Тема. Тренувальні вправи
І.  Повторіть правила  §16-18 (48-51).
ІІ.Запишіть речення, поставте, де це необхідно, розділові знаки, підкресліть у них граматичні основи, визначте вид односкладних речень.
1) Землею рідною живу у бурях в снах і наяву.
2) Меч заржавілий знайшли у полі скували плуг із меча поволі.
3) Натомивши себе до знемоги постою серед нив.
4) Хоч і лежачого не бють але й полежать не дають ледачому.
5) Не стрибнувши у воду плавати не навчишся.
6)  Не оскверни свій рідний дім а будь господарем у нім.
7) Хвилиночку постоїш на дорозі вдихнеш торішній запах чебрецю і раптом розхвилюєшся в тривозі відчувши  теплий подих вітерцю.
8) Не зліпиш цеглини не замісивши глини.    

Домашня робота:  повторити §16-18 (48-51), виконати впр.3, 7 (с.127, 129).   

08 лютого 2024 року
3-й урок, 10:30 (синхронно)
Тема. Узагальнено-особові речення
І.  Виконайте усно впр.162.
ІІ. Вивчіть   правила  §18 (50-51).
ІІІ. Виконайте  впр.166  письмово.
Домашня робота: учити  §50-51виконати впр.6 (с.129).      

06 лютого 2024 року
4-й урок, 11:25 (синхронно)
Тема. Означено-особові й неозначено-особові речення
І. Візьміть до уваги.
Означено-особові речення (форма дієслова)
1) 1-ша, 2-га особа одн. й мн. тепер., майб. часу (я, ти, ми, ви);
2) 1-ша, 2-га особа одн. й мн. наказов.способу ( ти, ми, ви).

Неозначено-особові речення (форма дієслова)
1) 3-тя особа множини тепер., майб. часу (вони);
2) множина минулого часу (ми, ви, вони);
3) множина умовного способу (ми, ви, вони).

ІІ. Ознайомтеся з правилами §17 (48-49, 50-51) .
ІІІ. Виконайте усно впр.152, письмово впр.154.
Домашня робота: учити  § 48-49, 50-51, виконати впр.9.1      (с.130).


05 лютого 2024 року
2-й урок, 09:25 (синхронно)
Тема. Односкладні речення. Означено-особові речення
І. Запишіть речення, визначте в них граматичні основи, спосіб вираження головного члена речення.
- Красива пісня. 
- Чую. Її часто крутять по  радіо.
- Треба завантажити.
- Якщо хочеш, зараз тобі надішлю.
ІІ. Вивчіть   правила  § 16 (48-49).
ІІІ. Виконайте  впр.143  письмово.
Домашня робота: учити  § 48-49виконати впр.  9.2 (с.125).


02 лютого 2024 року
4-й урок, 11:25 (асинхронно)
Тема.  Контрольна робота. Другорядні члени речення
1. Повторіть матеріал § 37-40, 43-46.
2. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua до 22:00  04 лютого.
Код доступу 3706056


            
01 лютого 2024 року
3-й урок, 10:30 (синхронно)
Тема.  Другорядні члени речення. Тренувальні вправи
І. Повторіть  правила  § 10-14.
ІІ. Виконайте  впр.135 письмово;
тестові завдання 7-9 (с.67) усно;
запишіть словосполучення з прикладками, знімаючи риску:
річка/красуня, острів/Хортиця, собака/вівчарка, Тарас/чемпіон, дівчина/італійка, льотчик/космонавт, Хорол/річка, учитель/фізик, жук/короїд, деревій/трава, фільм/казка, майстриня/Ольга, Петро/майстер, сорочка/вишиванка, гриб/паразит, кіт/Мурко.
Домашня робота: учити  § 37-40, 43-46виконати впр.  9.2 (с.118).


27 листопада 2023 року
2-й урок, 09:25 (синхронно)
Тема.  Присудок
І. Прочитайте правила  § 6.
ІІ. Виконайте усно впр.61, письмово впр.62.
Домашня робота: учити  § 6, виконати впр.63(І, ІІ).    





 27 лютого 2023 року
6-й урок, 13:25 (асинхронно)

Тема.  Контрольна робота (тестові завдання). Дієприслівник  як особлива форма дієслова
1. Повторіть матеріал §24-29.
2. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua до 21:00  28 лютого.
Код доступу 9652243

24 лютого 2023 року
1-й урок, 08:30 (синхронно)
Тема.   Дієприслівник. Тренувальні вправи
І. Повторіть матеріал §24-29.
ІІ. Виконайте завдання.
1. Від поданих дієслів утворіть дієприслівники, визначте їх вид: радіти, схитрувати, приїхати, сміятися, принести, творити, стиснути, казати, усміхнутися, врятувати.
2. Складіть і запишіть 3 речення з дієприслівниковими зворотами.
ІІІ. Виконайте  усно впр.291,  
Домашня робота: повторити  §24-29, виконати впр.294.


 22 лютого 2023 року
5-й урок, 12:30 (синхронно)
Тема.  Повторення вивченого про дієприслівник 

І. Повторіть  матеріал §24-28.
ІІ. Виконайте усно впр.277, письмово впр.290.
ІІІ. Перебудуйте речення так, щоб утворилися дієприслівникові звороти.
1. Хлопці прив'язали човен, забрали весла, вудки, відерце з приманкою, кошик.
2. Поодинокі рибалки плавали на своїх маленьких човниках і вибирали місце для ловів.
3. Листя теплою ковдрою вкриває землю і тим самим захищає коріння від сильних морозів.
Домашня робота:  виконати впр.309.    



Завдання для Стрельцова Владислава

Виконай тестові завдання за цим покликанням  join.naurok.ua 
1) Код доступу 6373405 (тема "Дієслово")
2) Код доступу 6831067 (тема "Дієприкметник")
3) Код доступу 1177871 (тема "М.Стельмах. "Гуси-лебеді летять" ")
09 грудня 2022
1-й урок, 08:30 (асинхронно)
Тема. Складання й розігрування діалогу  відповідно до ситуації, повязаної з характеристикою людей, із використанням дієприкметників

І. Ознайомтеся з завданнями вправ 207, 208, 209.
ІІ. Складіть і розіграйте з однокласником (однокласницею) діалог (8-10 реплік) на одну із запропонованих у вправах тем.
ІІІ. Підготуйтеся до виступу з діалогами перед класом.


25 листопада 2022
1-й урок, 08:30 (синхронно)
Тема. Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами
І. Усно виконайте впр.196.
ІІ. Ознайомтеся з матеріалом §18.
ІІІ. Виконайте вправи 197, 198 (усно), впр.199 (письмово).
Домашня робота: учити §18, письмово виконати впр.200.

23 листопада 2022 року
5-й урок, 12:30 (асинхронно)
Тема.  Дієприкметник як особлива форма дієслова
І. Виконайте усно впр.188.
ІІ. Прочитайте матеріал §17, с.93-94.
ІІІ. Виконайте усно впр.189, письмово впр.191.
Домашня робота: учити  §17, виконати впр.194.                     

15 листопада 2022 року
3-й урок, 10:30 (синхронно)
Тема. Повторення вивченого про дієслово  
І. Повторіть  матеріал §7-16.
ІІ. Виконайте усно впр.146, письмово впр.157(І).
Домашня робота: повторити  §7-16, підготуватися до контрольної роботи.

11 листопада 2022 року
1-й урок, 08:30 (синхронно)
Тема.  Повторення вивченого про дієслово
І. Повторіть  матеріал §4-16, ознайомтеся з послідовністю розбору дієслова як частини мови (с.86-87).
ІІ. Виконайте   письмово впр.173.
Домашня робота: повторювати  §4-16.
     
09 листопада 2022 року
5-й урок, 12:30 (синхронно)
Тема.  Способи творення дієслів
І. Прочитайте матеріал §15.
ІІ. Виконайте усно впр.174, письмово впр.175.
Домашня робота: учити  §15, виконати впр.177.
     
 
25  жовтня 2022 року
3-й урок, 10:30 (синхронно)
Тема.  Способи дієслів. Творення дієслів умовного способу
І. Прочитайте матеріал §11-12.
ІІ. Виконайте усно впр.141, письмово впр.149.
Домашня робота: учити  §11-12, виконати впр.153.

20 жовтня 2022 року
1-й урок, 08:30 (асинхронно)
Тема.  Контрольний стислий переказ розповідного тексту про виконання певних дій у художньому стилі

І. Прочитайте текст "Юшка" (дивитися в групі у вайбері в повідомленнях класного керівника).  

ІІ. Складіть і запишіть складний план цього тексту, за планом стисло письмово перекажіть прочитане.


19 жовтня 2022 року
5-й урок, 12:30 (асинхронно)
Тема.  Письмовий стислий переказ розповідного тексту про виконання певних дій у художньому стилі

І. Прочитайте текст "У степу" (вправа 99), усно дайте відповіді на запитання після тексту (с.56).
ІІ. Поміркуйте, яку роботу описано в тексті, які складові цієї роботи?
ІІІ. Складіть і запишіть складний план цього тексту, за планом стисло письмово перекажіть прочитане.
    У роботі вам допоможуть поради на с. 56-58.

14 жовтня 2022 року
1-й урок, 08:30 (синхронно)
Тема.  Часи дієслів. Майбутній час
І.Ознайомтеся з таблицями на с.70-71 (10).
ІІ. Виконайте  письмово впр.131, 134 .
Домашня робота:  учити §10, виконати письмово впр.136.


11 жовтня 2022 року
3-й урок, 10:30 (асинхронно)
Тема.  Часи дієслів. Теперішній час
І.Ознайомтеся з таблицею на с.59 (§7).
ІІ. Виконайте  письмово впр.104, 109 .
Домашня робота:  учити §7, виконати письмово впр.108.
                                   
07 жовтня 2022 року
1-й урок, 08:30 (асинхронно)
                            
Тема.  Контрольна робота (тестові завдання). Дієслово як частина мови. Форми дієслова, вид
1. Повторіть матеріал §4-6, 16.
2. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua до 20:00  10 жовтня.
Код доступу 4067432

05 жовтня 2022 року
5-й урок, 12:30 (синхронно)
Тема.  Тренувальні вправи
І. Повторіть  правила § 4-6, 16. 
ІІ. Виконайте  завдання.
1. Випишіть дієслова в неозначеній формі, визначте їх вид. 
    Читав, малюю, проводити, привітала, говорити, сказати, ворушиться, світить, мріяти, вигадати, співають, розгорнути.
2. Визначте час, особу й число дієслів у словосполученнях.
    Дивишся на дощ, 
    любимо танцювати, 
    оберу планшет,
    вкривається багрянцем, 
    намалюєте фарбами, 
    вивчать правило.
3. Запишіть, знімаючи риску.
    Не/славити (ганьбити), не/робити, не/приносити, не/навидіти, не/здужати (хворіти), не/думали, не/співав, недо/чували, не/вірю, не/навидіти, не/хтувати, не/зчулися.
4. Визначте синтаксичну роль інфінітива в реченнях.
    Тато попросив сина вимкнути телевізор.
    Ми отримали завдання вивчити правила.
    Друзі зібралися на спортивному майданчику пограти в баскетбол.
Домашня робота:  повторити §4-6, 16, виконати впр.98 за зразком.

27 вересня 2022 року
3-й урок, 10:30 (синхронно)
Тема.  Форми дієслова. Неозначена форма (інфінітив)
І.Ознайомтеся з правилами §5, с. 46-47, 48.
ІІ. Виконайте  письмово впр.79, 84 .
Домашня робота:  §5, впр.85.

23 вересня 2022 року
1-й урок, 08:30 (синхронно)
Тема. Дієслово як частина мови. Форми дієслів
І.Ознайомтеся з правилами §4, с. 42-45.
ІІ. Виконайте усно впр.68, письмово впр. 72.
Домашня робота:  §4, впр.75.

21 вересня 2022 року
5-й урок, 12:30 (асинхронно)
Тема. Написання есе в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами
І. Есе - самостійна творча робота, у якій автор передає власні думки з теми чи проблеми. Невелика за обсягом, має вільну побудову, відзначається невимушеністю й емоційністю.
ІІ. Поміркуйте над питаннями: 
1) Що таке гармонійні стосунки?
2) Чи повинні стосунки людини і природи бути гармонійними?
3) Чи завжди у наш час спілкування людини з природою є гармонійним?
4) Які екологічні проблеми маємо в сучасній Україні? 
5) Як їх можна вирішити?
ІІІ. Напишіть есе на тему "Гармонія людини і природи як велика духовна цінність", використайте у своїх роботах звертання та вставні слова,  вирази, вжиті в переносному значенні, порівняння, емоційно забарвлену лексику.

13 вересня 2022 року
4-й урок, 11:30 (асинхронно)
Тема. Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях
І. Повторіть правила на с.12-13, 14, 23.
ІІ. Виконайте письмово вправи 16, 19, 29.
Домашня робота: впр.32.



09 вересня 2022 року
1-й урок, 08:30 (синхронно)
Тема. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму за простим планом


07 вересня 2022 року
5-й урок, 12:30
Тема. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль (синхронно)
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника (с. 17, 19). 
ІІ. Виконайте впр.26:
    1) прочитайте текст, визначте його стиль, тему, основну думку; 
    2) доберіть заголовок, запишіть у зошити;
    3) складіть і запишіть простий план тексту;
    4) ще раз прочитайте текст вправи вголос, навчіться усно докладно переказувати його. 



                           06 вересня 2022 року
2-й урок, 09:30
Тема. Повторення вивченого  про  текст, його структурні особливості, мовні засоби зв'язку речень у тексті. Мікротема тексту 
І. Уважно прочитайте матеріал підручника (с.9).
ІІ. Усно виконайте всі завдання впр.11.
Домашня робота: виконайте впр.14. 


02 вересня 2022 року (синхронно)
5-й урок, 12:30
Тема. Вступ. Літературна норма української мови

І. Розгляньте підручник української мови, ознайомтеся з його змістом, зверніть увагу на розділи, які ми будемо вивчати.
ІІ. Ознайомтеся з матеріалом на с.5, дайте відповіді на запитання:
1) Яке мовлення вважають правильним?
2) У чому полягає культура мовлення?
3) Чи обов'язково, спілкуючись із друзями, рідними, дотримуватися правил української мови? 
4) Чому ми повинні оберігати українську мову від засмічення? Як це робити?
ІІІ. Усно виконайте впр.2(с.6)

Домашня робота: вивчіть правила §1 (с.5), виконайте письмово одне із завдань:
1) впр.3 (середній, достатній рівень);
2) впр. 7  (високий рівень).
УВАГА!  Завдання змінила й надалі надаватиму за підручником О.П.Глазової (2020 рік).











06 червня 2022 року
                                        4-й урок, 11:30
Тема. Повторення. Словотвір. Орфографія
І. Повторіть матеріал  §16-20.
ІІ. Виконайте завдання вправ 569, 570, 571.

03 червня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Повторення. Фразеологія
І. Повторіть матеріал  §12-14.
ІІ. Виконайте завдання.
1. Вправа 565.
2. З'ясуйте, назви яких рослин пропущено у фразеологізмах. Поясніть їх значення.
Як ... після дощу; як ... об стінку; серце з ... ; ... голова; ... ніде впасти; ... піднести; дістанеться на ... ; на вербі ... ; ... вінок.
3. Доберіть до слів синонім, антонім, фразеологізм.
Молодий -
Говорити - 
Радісно - 


 01 червня 2022 року
                                        1-й урок, 08:30
Тема. Повторення. Лексикологія
І. Повторіть матеріал  §7-11.
ІІ. Виконайте завдання.
1. Вправа 561.
 Розмежуйте 
  • запозичені слова і власне українські: кондиціонер, тостер, працювати, волейбол, мрія, педагог;
  •  слова активної та пасивної лексики: учень, перст, кольчуга, календар, ріка, рать;
  • архаїзми та історизми: кошовий, їство, булава, десниця;
  • терміни та загальновживані слова: бігти, гарний, морфологія, теорема, атом, червоний.
2. Вправи 564(письмово), 566(усно).

                             31 травня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Тренувальні вправи. Контрольна робота (тестові завдання). Займенник як частина мови
1. Повторіть матеріал §59-64.
2. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua до 20:00  03 червня.
Код доступу 4280330

30 травня 2022
4-й урок, 11:30
Тема.   Тренувальні вправи  
І. Повторіть матеріал  §59-64.
ІІ. Дайте усно відповіді на запитання.
1. На які питання відповідають займенники?
2. Як вони змінюються? 
3. Якими членами речення найчастіше виступають?
4. На які розряди за значенням поділяються?
5. Як розрізнити питальні й відносні займенники?
6. Як утворюються заперечні й неозначені займенники?
ІІІ. Виконайте тестові завдання на с.214-215.
ІV. Виконайте синтаксичний розбір речень.
1. Хто рано підводиться, за тим діло водиться.
2. Кожна лисиця свій хвостик хвалить.

                                    27 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема. Контрольний диктант
    І. Запишіть текст, поданий нижче, виправляючи допущені в ньому помилки, розставляючи пропущені розділові знаки. 
    ІІ.  Фото виконаної роботи надішліть мені на ел.пошту 
                                
                            НАЙ БІЛЬША РАДІСЬТЬ

Кожен знас має яку-сь радісьть у житті. Це можуть бути рідьні друзі знайомі св’ята подарункі. Для мене сама більша радісьть – це моя сімья. Кожного року ми з сімйою вітпочиваємо в карпатах. Мабуть це самі кращі дні в мойому житі. У горах мене робить щастливим усе підйом на говерлу сьвіже повітр’я височизні смереки вітпочинок біля бурхливих річок катаня на лижах. Ми засиляємось внаш улюблений готель Синевир де нас опслуговує самий кращий персонал. Ми насолоджуємося спілкуваням одне з одним, гірськими крає-видами  карпацькими смаколиками чистим високо-гірним повітрям.

    Подорожь у карпати – це прикрасна можливісьть провести багато часу з моєю сімйою. У цьому моя най більша радісьть і я ніколи не забуду ціх чудових моментів.       

25 травня 2022
1-й урок, 08:30
Тема.   Тренувальні вправи              
     
Запишіть текст, ставлячи замість крапок пропущені букви, розкриваючи дужки, ставлячи пропущені розділові знаки.  Підкресліть займенники, усно визначте їх розряд за значенням.
                                Стара-стара вишня
    (Не)далеко від нашої хати росла вишня. Була вона дуже стара уже половина гілок зовсім засохла а на половині ще родили - ой які(ж) смачні ягоди! Запам..яталося: (на)весні ро..цвітала тіл..ки одна гілка. Батько хотів зрубати вишню бо вм..рає(ж) вона. Та мати сказала (Не)треба рубати. Цю вишню посадив ще твій дідусь. Нехай вродять вишні на оцій гілці.
    Вродили вишні востан..є. Зібрала мама кісточки та й посадила (в)землю. Виросли з тих кісточок молоден..кі вишні. Стара вишня (за)сохла а молоді вже ц..вітуть і плодоносять. 
    Отак як та вишня (не)вмерла а продовж..ла свій рід, так і народ (ні)коли (не)вм..рає. Доки ж..ве народ, доти ж..ве Бат..ківщина (За В.Сухомлинським).

                            24 травня 2022
3-й урок, 10:30
Тема.  Займенник. Тренувальні вправи              

І. Гра "Знайди зайве слово". Спишіть, підкресліть у кожному рядку займенник іншого розряду.
1. Я, він, твій, ти, тебе, ви.
2. Хто, що, якого, чиїм, себе, котрий.
3. Мій, твого, ти, наш, вашим, свій.
4. Весь, всяким, кожному, сам, іншого, котрому.

ІІ. Розподіліть займенники у три стовпчики: 1) які пишемо разом; 2) - через дефіс; 3) - окремо.
    Ні/за/ким, ні/кому, де/в/чому, якимо/сь, чиє/небудь, будь/за/чим, аби/кого, хтозна/ким, казна/над/чим, аби/що, аби/з/яким, яке/небудь, де/кому, ні/кого, ні/на/чому, ні/скількох, бозна/до/кого, будь/яка, скільки/сь, ні/за/що, казна/який.

ІІІ. Відредагуйте словосполучення.
    Дякую Вас, пробачте мене, на котру годину призначили, скільки годин, властивий для нього, характерний йому, телефонував до нього, кепкувати над ним, ви вже прийшла.
Домашня робота: повторювати §59-64.

 23 травня 2022 року
                                          4-й урок, 11:30
Тема.  Означальні  займенники, їх відмінювання
1. Ознайомтеся з правилами §64 (с.209-210).
3. Виконайте впр.549 (письмово).
Домашня робота: учити §64, виконати впр.551(І, ІІ).

20 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема.  Вказівні  займенники, їх відмінювання
1. Ознайомтеся з правилами §64 (с.207-208).
3. Виконайте впр.546 (письмово провідміняйте всі словосполучення).
Домашня робота: учити §64 (с.207-208).

18 травня 2022 року
                                          1-й урок, 08:30
Тема.  Присвійні  займенники 
1. Ознайомтеся з правилами §63.
3. Виконайте впр.539(усно), впр.541 (письмово).
Домашня робота: учити §63,  виконати впр.542(письмово).
                                    
17 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема.  Правопис заперечних і неозначених займенників. Тренувальні вправи 
1. Повторіть  правила §62 (с.201- 202).
2. Розподіліть займенники у три стовпчики: 1) які пишемо разом; 2) - через дефіс; 3) - окремо.
    (Ні)хто, ні(в)кого, де(з)чим, кимо(сь), чий(небудь), будь(з)чим, аби(до)кого, хтозна(з)ким, казна(перед)чим, (аби)хто, аби(з)чим, яким(небудь), (де)хто, ні(до)кого, ні(в)чому, (ні)скільки, (бозна)хто, (будь)який, скільки(небудь), (ні)що, (хтозна)який.
3. Виконайте впр.535 (усно).
Домашня робота: учити §62,  виконати впр.534(письмово).  

 

                                    16 травня 2022 року
                                          4-й урок, 11:30
Тема.  Правопис заперечних і неозначених займенників 
1. Ознайомтеся з правилами §62 (с.202).
3. Виконайте впр.529 (письмово).
Домашня робота: учити §62,  виконати впр.531(письмово).
                            
                                    13 травня 2022
3-й урок, 10:30
                                             Тема. Заперечні й неозначені займенники, їх відмінювання
1. Поміркуйте над завданням впр.525.
2. Вивчіть правила на с.201, уважно розгляньте таблицю відмінювання заперечних і неозначених займенників на с.202.
3. Виконайте вправу 526(І, ІІ).
                                    
11 травня 2022 року
                                          1-й урок, 08:30
Тема.  Письмовий твір-розповідь з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займеників, що належать до різних розрядів
1. Оберіть одну з тем, поданих нижче, складіть план до твору, напишіть твір, використовуючи різні займенники.
Теми творів
1.Що я роблю для здійснення своєї мрії
2.У чому полягає гідність людини
3.Що важливіше - наполегливість чи скромність 

2. Пам'ятайте, що роздум повинен містити 
  • тезу (думку, яку слід пояснити, довести), 
  • аргументи (докази) з прикладами із життя, 
  • висновок.
3. Роботу виконуйте в художньому стилі, використовуючи фразеологізми, вирази, вжиті в переносному значенні, емоційно забарвлену лексику тощо.

Фото виконаних робіт надішліть мені на ел. пошту
                                    

10 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема.  Питальні й відносні займенники, їх відмінювання  
1. Ознайомтеся з правилами §61 (с.198).
3. Виконайте впр.518 (усно), 519 (письмово).
Домашня робота: учити §61,  виконати впр.522(письмово).

                                    09 травня 2022 року
                                          4-й урок, 11:30
Тема.  Зворотний займенник, його  відмінювання  
1. Ознайомтеся з правилами §60 (с.196).
3. Виконайте впр.512 (усно).
Домашня робота: учити §60,  виконати впр.513(письмово).

                                    06 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема. Відмінювання особових займенників   
1. Ознайомтеся з правилами §60,  таблицею  (с.194).
3. Виконайте впр.508 (письмово).
Домашня робота: учити §60,  виконати впр.511(І).

                    04 травня 2022 року
                                          1-й урок, 08:30
Тема.    Розряди займенників за значенням

1. Ознайомтеся з таблицею  (с.191).
3. Визначте розряди займенників із впр.503 (письмово), 504 (усно).
Домашня робота: учити пар.59,  впр.505(ІІ).

                    03 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема.     Займенник як частина мови. Написання займенників із прийменниками окремо
1. Усно виконайте вправу 502.
2. Ознайомтеся з правилами параграфа 59  (с.190).
3. Виконайте вправу 503 (випишіть займенники і поставте до них запитання, визначте, на що вказують займенники).
Домашня робота: учити пар.59, с.190, виконати впр.504

  
03 травня 2022 року
                                          3-й урок, 10:30
Тема.     Займенник як частина мови. Написання займенників із прийменниками окремо
1. Усно виконайте вправу 502.
2. Ознайомтеся з правилами параграфа 59  (с.190).
3. Виконайте вправу 503 (випишіть займенники і поставте до них запитання, визначте, на що вказують займенники).
Домашня робота: учити пар.59, с.190, виконати впр.504.


                                    02 травня 2022 року
                                        4-й урок, 11:30
Тема. Тренувальні вправи. Контрольна робота (тестові завдання). Числівник як частина мови
1. Повторіть матеріал §52-57.
2. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua до 20:00  08 травня.
Код доступу 4660613 
 
29  квітня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Повторення вивченого про числівник
1. Повторіть  правила §52-57.
2. Виконайте впр.458(письмово), впр. 462(усно).
Домашня робота: повторити §52-57, виконати завдання 1-6 на с.186-187.

                                    27  квітня 2022 року
                                        1-й урок, 08:30
Тема. Уживання кількісних числівників з іменниками. Тренувальні вправи
1. Прочитайте правила §57.
2. Виконайте впр. 490, 491 усно, а впр.492 письмово.
Домашня робота: учити §57, виконати впр.494(письмово)

                                            26  квітня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Уживання кількісних числівників з іменниками
1. Прочитайте правила §57.
2. Виконайте впр. 486 усно, а впр.487 письмово.
Домашня робота: учити §57, виконати впр.489(письмово), фото цієї роботи надіслати мені на ел.пошту.
                                    

                                    25 квітня 2022 року
                                        4-й урок, 11:30
Тема. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу
1. Повторіть правила §56.
2. Перегляньте відео за цим покликанням https://www.youtube.com/watch?v=bgUS5RpLxTE
3. Усно виконайте вправу 481, письмово - 483.
Домашня робота: повторити §56, записати словами ці позначення часу: 09:00, 17:30, 13:10, 11:45, 16:22, 06:55.


                             22 квітня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Відмінювання та написання порядкових числівників 
1. Опрацюйте правила §56.
2. Письмово провідміняйте порядковий числівник 748 (сімсот сорок восьмий) .
Домашня робота: учити §56, виконати впр. 475 (І) письмово.
                               20 квітня 2022 року
                                        1-й урок, 08:30
Тема. Відмінювання дробових і збірних числівників 
1. Опрацюйте правила §55.
2. Виконайте впр. 466 письмово.
Домашня робота: учити §55, виконати впр. 467 письмово, фото роботи надіслати на ел.пошту ninalazarenko8@gmail.com  .
   
                               19 квітня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Відмінювання кількісних числівників
1. Повторіть правила §54.
2. Виконайте впр. 454 усно, а впр.459 письмово.
Домашня робота: учити §54, виконати впр.461(письмово).
                                     
                                    15 квітня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Розряди кількісних числівників
1. Опрацюйте правила §53.
2. Виконайте впр.440 письмово.
Домашня робота: учити §53, виконати впр.446, фото домашньої роботи надіслати мені на ел.пошту.

                                    13 квітня 2022 року
                                        1-й урок, 08:30
Тема. Числівники прості, складні й складені 
1. Опрацюйте правила §52, с. 167.
2. Виконайте впр. 437 письмово.
Домашня робота: учити §52.
                                
                                        12 квітня 2022 року
                                        3-й урок, 10:30
Тема. Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1. Поміркуйте над завданням вправи 430.
2. Опрацюйте правила §52, с. 164-165.
3. Виконайте впр. 432, 434 усно, а впр.433 письмово.
Домашня робота: учити §52, с. 164-165, виконати впр.436 (письмово).
                                    

                                    11 квітня 2022 року
                                        4-й урок, 11:30
Тема. Тренувальні вправи. Контрольна робота (тестові завдання). Прикметник як частина мови. Творення прикметників, правопис
1. Повторіть матеріал §45-50.
2. Виконайте усно завдання 1-5 на с. 160-161, 
письмово в робочому зошиті впр. 401, 413.
3. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua до 20:00 12 квітня.
Код доступу   3456957                       
На мою ел. пошту ninalazarenko8@gmail.com   надішліть,  будь ласка, хто ще цього не робив, фото вправ 385, 397, 412 та 608 за попередні тижні.   


                            24 листопада 2021 року
                                           5-й урок, 
Тема. Морфологія. Орфографія. Загальна характеристика частин мови
І. Усно виконайте впр.181.
ІІ. Ознайомтеся з правилами параграфа 22.
ІІІ. Виконайте письмово завдання ІІ.1, ІІ.2 із вправи 182, усно - завдання ІІ.3.
Домашня робота: учити параграф 22, виконати впр.185(І).


        23 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Контрольна робота (тестові завдання). Словотвір. Орфографія
І. Повторіть матеріал §16-20. 
ІІ. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua
Код доступу 7691018

                                    22 листопада 2021 року            
2-й урок, 09:30
Тема. Тренувальні вправи
І. Повторіть матеріал §16-20.
ІІ. Виконайте письмово впр.152, 172, усно впр.166, завдання 1-5 (с.72).
Домашня робота: учити §16-20, виконати впр. 165, фото надіслати мені на ел. пошту ninalazarenko8@gmail.com


                                    19 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Творення й правопис складноскорочених слів
І. Перегляньте відео за цим покликанням: 
ІІ. Ознайомтеся з матеріалом §20.
ІІІ. Виконайте письмово впр.169, 170.
Домашня робота: учити §20, виконати впр.171. 
                                
                                17 листопада 2021 року            
5-й урок, 12:30
Тема.  Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Правопис складних слів
І. Ознайомтеся з матеріалом §19.
ІІ. Перегляньте коротеньке відео за цим покликанням:  https://www.youtube.com/watch?v=2lQxxc2fVQ4&ab_channel=%D0%A4%D1%96%D0%BB%

Зверніть увагу! Нове в правописі!

І. Складні слова з першою частиною біо-, бліц-, веб-, віце-, гідро-, гіпер-, еко-, екс-, етно-, євро-, зоо-, кібер-, лейб-, максі-, макро-, мікро-, міні-, мульти-, обер-, полі-, прес-, супер-, теле-, флеш-, унтер- пишемо разом.

ІІ. Слова з пів пишемо окремо, окрім півострів, півкуля, півмісяць.

Наприклад: пів яблука, пів життя, пів України, пів Харкова.

ІІІ. Виконайте письмово впр.158, 163.
Домашня робота: учити §19, виконати впр.164. 


                                16 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Зміни приголосних при творенні слів. Тренувальні вправи

І. Утворіть  прикметники від іменників за допомогою суфікса -ськ-.

            Прага –

            гагауз –

            Несвіж –

            гірник –

            молодець –

            Гадяч –

            Волноваха –

            Калуш –

            Черкаси –

            Київ –

            брат –

ІІ. Утворіть іменники від прикметників за допомогою суфікса -ин(а).

            Бахмацький –

            чернівецький –

            дрогобицький –

            козелецький –      

            чернігівський –

            менський –

            одеський –

            луганський –

Домашня робота: повторіть матеріал підручника на с.60-62, виконайте тестові завдання за цим покликанням join.naurok.ua

Код доступу 3466869

                                    15 листопада 2021 року            
2-й урок, 09:30
Тема. Зміни приголосних при творенні слів  
І. Опрацюйте матеріал підручника на с.62.
ІІ. Виконайте письмово впр.153.
Домашня робота: учити   матеріал підручника на с.62, виконати письмово впр.154.
 


12 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Зміни приголосних при творенні слів
І. Перегляньте відео за цим покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=hgWJJ0bvan8&ab_channel=%D0%9E%D0%

ІІ. Уважно розгляньте таблицю в підручнику на с.60.
ІІІ. Усно виконайте впр.148, письмово - впр.149(І).
Домашня робота: учити §18 (с.60), виконати впр.151(І) письмово, фото надіслати мені на ел.пошту.




10 листопада 2021 року
5-й урок, 12:30
Тема. Тренувальні вправи
І. Повторіть §17.
ІІІ. Виконайте завдання.
    1. Визначте спосіб творення поданих слів: 
розбудити, переказати, весняний,  вітряк, прикордонний, незабутній, блакить, переказ, пароплав, землемір, ТСН, ООН.
    2. Виконайте впр.139 (І), 140 (усно).
Домашня робота: учити §17, виконати впр.144 письмово.


            09 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Основні способи словотворення
І. Усно виконайте впр.129.
ІІ. Ознайомтеся з таблицею "Способи словотворення" (с.55).
ІІІ. Усно виконайте впр.130, 132, письмово - впр. 133.
Домашня робота: учити §17, виконати впр.138 (І), фото виконаної роботи надішліть мені на ел.пошту.
          
         08 листопада 2021 року            
2-й урок, 09:30
Тема. Словотвір. Орфографія. Змінювання і творення слів. Твірне слово
І. Перегляньте відео за цим покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ALRnws36Eow&ab_channel=%D0
ІІ. Опрацюйте матеріал підручника (§16). 
ІІІ. Виконайте вправи 121 усно, 122 письмово, 123 письмово.
Домашня робота: учити §16, виконати впр. 124. 


            05 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Контрольна робота (тестові завдання). Лексикологія. Фразеологія
І. Повторіть матеріал §7-12. 
ІІ. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua
Код доступу 2341344
      

03 листопада 2021 року
5-й урок, 12:30
Тема. Лексикологія, фразеологія. Тренувальні вправи
І. Повторіть матеріал §7-12. 
ІІ. Виконайте усно впр.114, письмово впр. 116, 118.
Домашня робота: виконати  завдання 1- 6 на с.48-49. 




                02 листопада 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема.  Прислів'я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів 
І. Ознайомтеся з матеріалом §14, с. 44-45.
ІІ. Виконайте усно впр. 104, 107; письмово впр.106.
Домашня робота: повторити §7-12, учити §13; виконати впр. 109 (І, ІІ) письмово. 



                  01 листопада 2021 року            
2-й урок, 09:30
Тема. Джерела українських фразеологізмів. Прислів'я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

І. Дайте відповіді на запитання.
    - Що таке фразеологізми?
    - Яка їхня роль у мовленні?
    - За допомогою чого можна з'ясувати значення фразеологізмів?
    - Що потрібно знати про синтаксичну роль фразеологізмів?

ІІ. Усно виконайте впр. 98. Зверніть увагу, як автор вірша Дмитро Білоус пояснює походження фразеологізму "зарубай на носі".

ІІІ. Ознайомтеся з таблицею, вміщеною в підручнику на 
с. 42.

ІV. Виконайте впр. 100 усно; впр. 101 письмово: запишіть фразеологізми, їхнє значення, визначте походження. 

Домашня робота: учити §13 (таблицю), письмово виконати впр. 102: записати фразеологізми, їхнє значення (скористайтеся словничком у кінці підручника), у мережі Інтернет знайти, прочитати й уміти переповісти інформацію про походження двох-трьох із них.
               







         05 жовтня 2021 року            
3-й урок, 10:30
Тема. Тренувальні вправи
І. Повторіть правила про написання слів іншомовного походження.
ІІ. Виконайте вправи.
    
    1. Розподіліть слова у 2 колонки: 1) з літерою и; 2) з літерою і. 
    Кр..т, Мекс..ка, д..агноз, аб..турієнт, с..лует, траєктор..я, жур.., д..сципліна, ч..збургер, шн..іцель, брокол.., ч..зкейк, капуч..но, гр..ль, грисин.., тирам..су.
    
    2. Розподіліть слова у  2 колонки: 1) з апострофом; 2) зі знаком м'якшення.
    Бар..єр, порт..єра, П..єр, Гол..фстрім, інтер..єр, кеш..ю, рел..єф, монпанс..є, ад..ютант, кан..йон, Женев..єва, прем..єр, конферанс..є, Нел..сон.
    
    3. Перепишіть, розкриваючи дужки і, де треба, подвоюючи букви.
  1. Ма(н)а з неба не падає і не впаде. 
  2. Вся величезна те(р)иторія станції була в цей день переповнена військовими. 
  3.  Цінує розум вигуки прогре(с)у, душа скарби прадавні стереже. 
  4.  Мадо(н)а - це жінка з маленьким дитям на руках.
  5.  Хіба мета(л) проймеш словом? 
  6.  Моє небо підперте коло(н)ами димарів, а земля оперезана поясом лану. 
  7. З обличчя Та(л)і(н) сон свій витер. До праці та(л)і(н)ці  ідуть. 
  8. По піскуватій лінії берега, серед тінистих садків, біліли розкішні ві(л)и.
     Домашня робота: пройти тест за поданим нижче покликанням (натискаєте на нього, уводите код, заходите на сайт і виконуєте завдання до 20:00 08 жовтня). 
Код доступу 6786046

    До уваги учнів, які не змогли пройти навчальний тест!
Заходьте за цим покликанням до 20:00  07 жовтня: join.naurok.ua
Код доступу 7674217
                                    


                                  04 жовтня 2021 року
2-й урок, 09:30
Тема. Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження

І. Ознайомтеся з правилами. 

1. У загальних назвах іншомовного походження букви звичайно не подвоюємо: сума, піца, спагеті, грип, шасі, маса, клас.
2. Подвоюємо букви в окремих загальних назвах (вивчити напам'ять): білль, бонна,  брутто, нетто, ванна, вілла, тонна, панна, манна, мадонна,  мірра, мулла, панно, пенні. 
3. Подвоюємо букви за збігу однакових приголосних префікса і кореня: інновація, ірреальний, контрреволюція.
4. У власних назвах і похідних від них словах подвоюємо: Голландія, голландець, Руссо, Магеллан, Марокко, марокканський, Андорра, андоррський.

ІІ.Виконайте вправи.
1. Спишіть, вставляючи, де потрібно, пропущену букву.
Піц..ерія, реклам..а, ван..а, бравіс..имо, сум..а, брут..о,  кол..ектив, тон..а, мадон..а, ір..еальний, Растрел..і, Рус..о, ап..етит, ал..ея, Шил..ер, нет..о, груп..а, віл..а, програм..а, Ніц..а, Калькут..а, калькут..ський.
2. Подвоєні літери слід писати в усіх словах рядка:
А хоб..і, пан..а, сум..а
Б ван..а, піц..а, мадон..а
В брут..о, тон..а, пан..о
Г гам..а, бул..а, ім..іграція
3. Подвоєння не відбувається в усіх словах рядка:
А ас..орті, лібрет..о, проф..есія
Б клас..ний, оперет..а, Одіс..ей
В еф..ект, пен..і, експрес..
Г новел..а, шас..і, андор..ський
Домашня робота: учити правила, записати в робочі зошити всі слова із тестових завдань, поданих вище. 










01 жовтня 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Тренувальні вправи
І. Повторіть усі правила про написання слів іншомовного походження, розміщені в блозі нижче.

ІІ. Виконайте вправи й самостійно з'ясуйте, чи правильно ви їх виконали, за допомогою ключа.

1. Слова запишіть у дві колонки: 1) зі вставленою буквою і; 2) зі вставленою буквою и. 
    
    Вар..ант, с..стема, рев..зор, аж..отаж, ульт..матум, г..пс, аф..ша, пер..скоп, от..т, с..роп, натр..й, еп..зод, б..нокль, т..тан, ар..стократ, унц..я, транз..т, д..аспора, атр..бут, ек..паж.
    
    Ключ. З перших букв виписаних слів має скластися закінчення вислову Т.Шевченка: "І на оновленій землі..."

2. Запишіть подані слова іншомовного походження в стовпчик, а потім доберіть до них українські відповідники або синоніми, подані нижче.

    П'єдестал, офтальмолог, дантист, реанімація, інтерв'ю, агітація, ідея, інтер'єр, портьєра, дискусія, акт, ательє, фотографування, бюро, гравюра, космос, рефрижератор.

    Відповідники: думка, суперечка, розмова, умовляння, вчинок, майстерня, внутрішність, дереворит, завіса, підніжжя, зйомка, стіл, всесвіт, оживлення, льодовня, зубний лікар, очний лікар.

    Ключ. З других букв записаних слів має скластися початок вислову Т.Шевченка "..., й свого не цурайтесь".
    
    Домашня робота: пройти тест за поданим нижче покликанням (натискаєте на нього, уводите код, заходите на сайт і виконуєте завдання до 20:00 03 жовтня). 
Код доступу 6219399


29  вересня 2021 року
5-й урок, 12:30
Тема. Знак м'якшення й апостроф у словах іншомовного походження

І. Ознайомтеся з правилами.
                               Знак м'якшення
У словах іншомовного походження знак м'якшення пишемо:
 
  • 1) після м'яких Д, Т, З, С, Л, Н
  • перед Я, Ю, Є, Ї, які читаються як [йа], [йу], [йе], [йі]
Приклад:
конферансьє, монпансьє, віньєткаательє;
  • 2) перед ЙО
Приклад:
бульйон, каньйон;
  • 3) у кінці слів відповідно до вимови
Приклад:
кабель, автомобіль, каніфоль.
  • 4) після Л перед буквами на позначення приголосних відповідно до вимови:
Приклад:
кавалькада, калькулятор, калька, кальмар.
 
Знак м’якшення не пишемо:
  •  перед Я, Ю, коли вони позначають сполучення пом’якшеного приголосного з а, у
Приклад:
люк, ілюмінатор, глясе.
Апостроф
Апостроф у словах іншомовного походження пишемо:
 
  • перед Я, Ю, Є, Ї
  • після приголосних Б, П, В, М, Ф,     Г, К, Х,      Ж, Ч, Ш, Р
Приклад:
комп’ютер, інтерв’ю, торф’яний, миш’як, кар’єр;
  • після кінцевого приголосного префікса
Приклад:
ад’ютант, ін’єкція.
 
Апостроф не пишемо:
  • перед ЙО
Приклад:
курйоз, серйозний;
  • коли Я, Ю позначають пом’якшення попереднього приголосного перед [а], [у]
Приклад:
бюджет, бюро, пюпітр, фюзеляж, кювет, рюкзак.
 ІІ. Виконайте вправи.
1. Спишіть слова, вставляючи, де потрібно, знак м'якшення. 
    Н..ютон, Болон..я, Д..юма, порт..єра, міл..йонер, конферанс..є, т..юбик, кан..йон, бракон..єр, ател..є, д..юбель, ал..янс, павіл..йон, бул..йон, н..юанс, він..єтка.

2. Спишіть слова, вставляючи, де потрібно, апостроф. 
    Кур..єр, р..юкзак, п..юре, Х..юстон, М..юнхен, б..юро, п..єдестал, прем..єра, бар..єр, інтерв..ю, ад..ютант, миш..як, б..юджет, м..юзикл, комп..ютер, грав..юра.
    
    Домашнє завдання: 1) вивчіть правила;
2) запишіть у зошиті слова, уставивши, де треба, м'який знак чи апостроф. За потреби скористайтеся орфографічним словником. 
    Ад..юнкт, Ал..яска, ал..янс, б..юро, барел..єф, батал..йон, бел..етаж, Д..юма, д..юна, іл..юзія, ін..єкція, к..ювет, к..юре, кол..рабі, кон..юнктура, конс..єрж, медал..йон, миш..як, Мол..єр, н..юанс, т..юль, філ..м, Ц..юрих.
    
    Фото виконаної роботи надішліть мені на електронну пошту  ninalazarenko8@gmail.com до 01 жовтня включно.









28  вересня 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Написання слів іншомовного походження: букви и, і

І.  Ознайомтеся з правилами, поданими нижче, оскільки в підручниках цієї теми немає. 

    Слова, запозичені з інших мов, називають іншомовними: тонна, піца, рингтон, директор, колібрі, каньйон, ін'єкція.
    Букву и пишемо:
1) у загальних назвах після букв д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р перед наступним приголосним (крім й): дизель, риф.
    Це так зване "правило дев'ятки". Усі дев'ять букв є в реченні  "Де ти зси цю чашу жиру?"

2) у географічних назвах після ж, ч, ш, щ, ц перед приголосним: Алжир, Чилі;
3) у географічних назвах після р перед наступним приголосним  (крім й): Британія, Крит, Рига.
4) за традицією в словах грецького походження, що усталилися в церковному вжитку: диякон, єпископ, миро, митрополит, християнство.

    Букву і пишемо:
1) після приголосних перед голосним, є, ї, й: діалог, рієлтор;
2) в іменах і прізвищах після приголосного перед наступним приголосним і в кінці слова: Беатріче, Овідій, Річард, Дізель, Грімм, Анрі;
3) у географічних назвах після приголосних, крім  ж, дж, ч, ш, щ, ц, р,  перед наступним приголосним (крім й) і в кінці слова: Канзас-Сіті, Сідней, Замбезі, Сомалі;
4) після приголосних у кінці слова: суші, шасі.
 
ІІ. Виконайте вправи.
1. Запишіть слова у два стовпчики: у перший з буквою и, у другий  -  з буквою і.
Інж..р, нефр..т, Сев..лья, ш..фр, оаз..с, лодж..я, оф..цер, в..заві, Мадр..д, окс..д, Ват..кан, ауд..єнція, нарц..с, ід..лія.
    Ключ: іншомовні слова.
2. Знайдіть у тестах одне словосполучення, у якому є слово з пропущеною буквою і.
1. А) аргент..нське танго;
    Б) ч..лійська сосна;
    В) мекс..канський серіал;
    Г) л..ванський кедр.
2. А) т..бетська медицина;
    Б) мадр..дський "Реал";
    В) л..війська нафта;
    Г) браз..льський карнавал.
Домашнє завдання: спишіть слова, вставляючи пропущену букву і або и.
    Велос..пед, ч..пси, парк..нг, пр..нтер, інтонац..я, д..плом, м..трополит, д..ректор, глад..олус, ц..стерна, т..рам..су, гр..ль, сендв..ч, жур.., с..лует, дисц..пл..на, С..дней, Ваш..нгтон, Сан-Франц..ско, Лейпц..г, Ват..кан, Кр..т, К..пр, С..рія.










27  вересня 2021 року
2-й урок, 09:30
Тема. Лексична помилка та її умовне позначення
І. Ознайомтеся з видами лексичних помилок.

Види лексичних помилок (Л)
  • Тавтологія (повторення однакових чи спільнокореневих слів): пам'ятний сувенір, класний керівник нашого класу.
  • Уживання росіянізмів: здоровий спосіб жизні, у любий день.
  • Калькування: відповіді співпадають, підводити підсумки.
  • Слово вжите не в тому значенні: мати мозок на плечах, він мав горду удачу.
ІІ. Виконайте практичні вправи.
1. Виберіть із дужок потрібне слово.
    (Виключити, вимкнути) світло, (відкрити, відчинити) кватирку, (слідуюче, наступне) питання, (заплющити, закрити) очі, з (наступаючими, прийдешніми) святами, (підводити, підбивати) підсумки.
2. Виконайте тести. 
1. Лексичної помилки немає в словосполученні
А перша прем'єра
Б слідуюча зупинка
В запитати запитання
Г офіційна особа
2. Лексичної помилки немає в словосполученні
А вільна вакансія
Б моя автобіографія
В розгорнути підручник
Г любимий предмет
3. Лексичну помилку допущено в словосполученні
А вітальний адрес
Б екзаменаційний білет
В святкові міроприємства
Г завдати шкоди
3. Відредагуйте речення. 
    Люди переживають друг за друга. Мені подобаються фарби осіннього лісу. Через пару днів їхні відношення покращилися. Можемо привести слідуючі приклади. Невірні рішення приносять велику шкоду. Чи маєте пропуск до учбового корпусу?

Домашнє завдання: записати, добираючи із дужок потрібне слово, фото виконаних робіт надіслати мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com до 29 вересня.

    Рекламу розмістили в найбільш (людних, людяних) місцях. 
Молоко дуже (корисне, корисливе) для молодого організму. Керівництво армії розробляє нові (тактовні, тактичні) прийоми оборони.Наш командир - дуже (тактовна, тактична) людина. Люди не завжди (здібні, здатні) порозумітися. Оксанка відвідує заняття (музичного, музикального) гуртка і є надзвичайно (музичною, музикальною) дитиною.










24 вересня 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Лексикологія. Групи слів за їх походженням: власне українські й запозичені слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів

1. Пригадайте, що вивчає лексикологія.
2. Поміркуйте над запитаннями вправи 39. 
3. Ознайомтеся з матеріалом підручника на с.22-24 (прочитайте правила).
4. Виконайте вправи 40, 43 (усно), 44 (письмово).
5. Нижче подано покликання на електронні тлумачний словник і словник іншомовних слів, які вам допоможуть виконувати вправи.

Домашнє завдання: учити правила §7, письмово виконати впр.47.
















Вітаю учнів 5-А класу в новому році й семестрі!
15 січня 2021 року. 1-й урок. 8.30 - 9.15
Перший урок спробуємо провести  в зумі за поданим  нижче покликанням. Натисніть на нього й зайдіть у конференцію. Учні, які не змогли приєднатися до уроку онлайн, виконують завдання, які тут запропоновано.

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81832676279?pwd=MFN5YVhCQ2pHaFQ1bk05VkQyaFl4Zz09

Идентификатор конференции: 818 3267 6279
Код доступа: 7Cb24R
 

Тема. Вимова і правопис префіксів роз-, без-

 1. Повторити правила, вміщені в § 32 підручника української мови на с.100-101.

2. Запам'ятати, що у префіксах роз-, без-, через- завжди пишемо букву з, а от вимова їх залежить від швидкості: 

а) якщо слово з роз-, без- або через- проказуємо повільно, то у префіксі вимовляємо звук  з, наприклад, розпочати  [розпочАти];

б) якщо слова з цими префіксами проказуємо швидко, то у префіксі вимовляємо звук  с, наприклад, розпочати  [роспочАти].

3. Виконати завдання:

    а) утворити нові слова з префіксами роз-без- від поданих нижче;

Будувати, страх, люди, нести, душа, межа, бити, кінець, лити, ділити, квітнути, турбота, край, сила.

    б) виписати з поданих речень слова з префіксами роз-без-.

    Тече Дніпро безмежно, безкінечно. Землю ластівка черкає розтривоженим крилом. Вечір зіркою в небі повис і розсипав, розлив свої бризки на тремтливі листочки беріз. Погано жити безтурботному і безсловесному. Коли миші кота чують, то безпечно не гарцюють. Не в кожній воді мило розпуститься. Куций безхвостого не дожене. 


15 січня 2021 року. 4-й урок. 11.25 - 12.10

    Тема. Тренувальні вправи

      1. Повторити матеріал §32.

      2. Виконати впр. 258 усно, 259 письмово. 

      3. Домашнє завдання: подані нижче речення записати в зошит, відшукавши й виправивши помилки в написанні слів. Виправлені літери підкреслити.

Бесшумно, бизвучно малює мороз візирунки на вікнах. Жвавий промінчик россипав навколо виселі  іскорки. Січинь рострусив сніжок. У лісі чуєця бескінечний шурхіт сухого листя. Вирба росплітає свої довгі коси. Розлитілися бестурботні сніжинки у виселому танку. 

    Фото виконаного домашнього завдання прошу надіслати мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com до 18 січня. 



                    18 січня 2021 року. 2-й урок. 09.25 - 10.10

    Натисніть на покликання, подане нижче, щоб підключитися до конференції в Zoom. Початок конференції о 09.30


Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

Тема. Спрощення в групах приголосних

1. Учити правила § 33. 

2. Виконати усно впр. 264, письмово впр.265 (ІІ). 

3. Домашня робота: виконати впр. 267, її фото надіслати мені на електронну пошту. 

    Учням, які брали участь у конференції, вправу 265 (ІІ) виконувати не потрібно. 


21 січня 2021 року. 5-й урок. 12.30 - 13.15
Тема. Тренувальні вправи

1. Повторити правила §33, особливу увагу звернути на винятки. 
2. Виконати письмово вправи 268, 269(І), 270. 
3. Домашнє завдання: пройти тест за поданим нижче покликанням (натискаєте на нього, уводите код, заходите на сайт і виконуєте завдання). 
Код доступу 9559393

22 січня 2021 року. 1-й урок. 8.30 - 9.15
Тема. Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків

          Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

Переглянути відео, скопіювавши покликання й увівши його в пошуковець.

          Виконати завдання
1. Опрацюйте матеріал підручника з теми (§34), особливу увагу зверніть на таблицю. 
 2. Виконайте вправи 273 (усно), 274 (письмово).
3. Домашнє завдання: учити  §34, виконати письмово впр. 275, фото виконаної роботи надіслати мені на електронну пошту.                 


                    22 січня 2021 року. 4-й урок. 11.25 - 12.10
Тема. Тренувальні вправи

1. Повторити правила §34. 
2. Виконати письмово вправи 276, 277, 279. 
3. Домашнє завдання: пройти тест за поданим нижче покликанням (натискаєте на нього, уводите код, заходите на сайт і виконуєте завдання). 
Код доступу 8007395


                            11 лютого 2021 року
Тема. Правила вживання апострофа
1. Переглянути відео за цим покликанням
2. Учити правила §41.
3. Виконати усно вправу 325, письмово вправу 326.


       12 лютого 2021 року

  Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 8. 30 (1 урок).

Тема. Правила вживання апострофа. Тренувальні вправи
1. Повторити матеріал §41.
2. Виконати письмово впр. 327, 328(І).
3. Пройти тест за поданим покликанням до 18.00  14 лютого.
Код доступу 7596591

Домашнє завдання: учити  §41, виконати письмово впр. 329.


          15 лютого 2021 року

Тема. Повторення розділу "Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія", підготовка до контрольної роботи
1. Повторити матеріал §32-36, 37-41.
2. Виконати усно впр. 330, письмово впр. 331(І).

Домашнє завдання: виконати тестові завдання на с.117.


29 березня 2021 року
Тема. Контрольна робота (тестові завдання). Відомості з синтаксису й пунктуації (словосполучення, речення, головні й другорядні члени речення) 
1. Повторити матеріал §47-49, 51-53.
2. Пройти тест за поданим покликанням до 20.00  29 березня (надається тільки одна спроба проходження, час виконання обмежено).
Код доступу  6908521
    Якщо виникнуть якісь запитання технічного характеру, телефонуйте мені за цим номером: 063-710-96-53.

01 квітня 2021 року
Тема. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами 

1Переглянути відео за цим покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=tuV0i0jzfnc&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D0%BF%D1%80
2. Учити правила §54.
3. Виконати усно вправу 426, письмово вправу 427.

Домашнє завдання: учити §54, письмово виконати впр.429(І,ІІ), фото домашньої роботи надіслати мені на електронну пошту:  ninalazarenko8@gmail.com

    До уваги тих учнів, які не виконали контрольну тестову роботу!
    Ви можете пройти тестування до 18.00  4 квітня за цим кодом доступу 4183059 (надається тільки одна спроба проходження, час виконання обмежено).

02 квітня 2021 року
Тема.  Кома між однорідними членами

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 8. 30 (1 урок).

1Переглянути ще раз відео за цим покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=tuV0i0jzfnc&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D0%BF%D1%80
2. Учити правила §54.
3. Закінчити роботу, яку виконували під час онлайн-уроку.
     Запишіть речення, знайдіть у них граматичні основи й  однорідні члени речення, підкресліть, правильно розставте пропущені розділові знаки.

1.     Вються тумани пливуть над землею линуть в простори.

2.     І даль і гай і темні кручі відбились в лагідній воді.

3.     Айстри  мальви і дзвіночки посаджу я в три рядочки.

4.     Так чогось хочеться гарного в світі і для себе і для людей.

5.     Настав тихий та рожевий вечір.

6.     Тече вода в синє море та не витікає.

7.     Яблуні дихають цвітом росяно червоно й біло.

 

Складіть і запишіть своє речення з однорідними членами, підкресліть їх.
4. Виконати  письмово вправу 430.

02 квітня 2021 року
Тема.  Кома між однорідними членами. Тренувальні вправи

1Учити правила §54.
2. Виконати письмово впр.434 таким чином: записати тільки ті речення, у яких є однорідні присудки, підкреслити їх, правильно рзставити розділові знаки.
Домашня робота: учити правила §54, письмово виконати впр.433,  фото домашньої роботи надіслати мені на електронну пошту:  ninalazarenko8@gmail.com


05 квітня 2021 року
Тема.  Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях  з однорідними членами

1Переглянути  відео за цим покликанням:

2Учити правила §55.
3. Виконати усно впр.436, 438, письмово впр.437 
Домашня робота: учити правила §55, письмово виконати впр.439.

08 квітня 2021 року
Тема.   Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях  з однорідними членами. Тренувальні вправи

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 12 год 30 хв (5 урок).

1. Повторити матеріал §55.
2. Виконати впр.440 письмово, 443 письмово. 

09 квітня 2021 року
Тема. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 08 год 30 хв (1 урок).
Завдання для тих учнів, які не змогли взяти участь у відеоконференції

1.Запишіть у робочий зошит дату й тему уроку.  
2. Перегляньте відеоурок за поданим покликанням.
3. Складіть і запишіть свій план до тексту "Закопане золото".
4. Складіть і запишіть у зошит відповідно до плану докладний переказ цього тексту, вживаючи однорідні члени речення.
5. Фото виконаної роботи надішліть мені на електронну пошту (усі учні).
    Увага! Ця робота розрахована на 2 уроки, тому працюйте спочатку на чернетці, а потім старанно перепишіть у зошит.


12 квітня 2021 року
Тема.    Тренувальні вправи

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 11 год 30 хв (4 урок).

І. Повторити матеріал §54-55.
ІІ. Записати речення, ставлячи пропущені розділові знаки, підкреслити узагальнювальне слово й однорідні члени речення.

1. Наближення зими у всьому серце чує  і в шелесті листів і в вітрі  і в стежках.

2. В Італії відпочивали деякі українські письменники Борис Грінченко  і Леся Українка  і Михайло Коцюбинський.

3. Жита пшениці  ячмені все це злилось в одну  могутню хвилю.

4. Птах літав цілісінький день і  всього набачився людей  і машин будинків і стовпів.

 5. Сімейство спочиває у садочку матуся батько і малі синочки.

 Домашня робота: пройти навчальний тест за поданим покликанням до 20:00 14 квітня:   join.naurok.ua,  код доступу 6170718

     До уваги учнів, які не прийшли контрольний тест з попередньої  теми! Ви можете виконати цю роботу за поданим вище покликанням до 20:00 16 квітня. Спроба тільки одна. Код доступу:   5804956


15 квітня 2021 року
Тема.   Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні 

Перегляньте відео за цим покликанням.
https://www.youtube.com/watch?v=DBlkOBG-GVs&ab_channel=%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%B

1. Усно виконати впр.449.
2. Ознайомитися з правилами §57 (с.167 - 168).
3. Виконати вправи 450 (усно), 451 (письмово).
Домашня робота: учити §57, письмово виконати впр. 452. 
Фото виконаної роботи надішліть мені на електронну пошту.

16 квітня 2021 року
Тема.   Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні. Тренувальні вправи
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 08 год 30 хв (1 урок).

1. Повторіть матеріал §57 (с.167 - 168).
2. Виконайте письмово впр.455.
3. Складіть і запишіть 4  речення, у яких подані слова виступали б  звертаннями: рідна земля; друг; Ольга Петрівна; шановний Олексій Іванович. 

Домашня робота: учити §57, виконати письмово впр. 456 (обрати варіант за бажанням). 

16 квітня 2021 року
Тема.   Вставні слова й сполучення слів

Перегляньте відео за цим покликанням.

1. Усно виконайте  впр.457.
2. Ознайомтеся з правилами §58 (с.169 - 170).
3. Виконайте вправи 458 (усно), 459 (письмово).
Домашня робота: учити §58, письмово виконати впр. 461. 
Фото виконаної роботи надішліть мені на електронну пошту.
    
    19 квітня 2021 року
Тема.   Вставні слова й сполучення слів. Тренувальні вправи

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок об 11.30  год 30 хв (4 урок).

1. Повторіть матеріал §58.
2. Виконайте вправи 465 (усно), 463 (письмово).
Домашня робота: пройти навчальний тест за поданим покликанням до 20:00 21 квітня:   join.naurok.ua,  код доступу 2557365

22 квітня 2021 року
Тема.  Лист (із використанням звертань та вставних слів)

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 12 год 30 хв (5 урок).

1. Поміркуйте над запитаннями вправи 467.
2. Ознайомтеся з будовою листа (с.172).
3. Прочитайте зразок листа (впр.468). 
Домашнє завдання: на окремому аркуші напишіть листа собі в майбутнє - випускнику школи: розкажіть про себе "сьогоднішніх", свої справи, захоплення, мрії, плани на майбутнє тощо. 
23 квітня 2021 року
Тема.  Ділові папери. Оформлення конверта 
1. Перегляньте відео за поданим нижче покликанням.
2. Опрацюйте матеріал вправи 484 (усно): розгляньте зразок оформлення адреси на конверті, зверніть увагу, де пишемо адресу відправника, а де  - адресу одержувача, у якій послідовності, які слова слід скорочувати, де вказуємо індекс.
Словничок
Адреса - 1) позначення місця проживання людини; 2) напис на конверті, що вказує місце призначення та одержувача. 
Відправник - той, хто надсилає лист. 
Адресат (одержувач) - той, хто отримує лист.
Індекс набір цифр, що додається до поштової адреси для полегшення сортування  пошти.

Домашнє завдання: 1) поцікавтеся в батьків, де знаходиться в нашому місті відділення Укрпошти;
2) сходіть туди й придбайте конверт із маркою для відправлення в межах України або попросіть старших зробити це;
3) вкладіть у придбаний конверт лист, який ви повинні були написати вчора собі в майбутнє;
4) підпишіть конверт за зразком, поданим на с. 179 підручника  (пам'ятайте, що відправником будете ви, а отримувачем я); мою адресу знайдете нижче;
5) заклейте конверт, віднесіть лист до поштового відділення Укрпошти, вкиньте в призначену для цього скриньку (через кілька днів я отримаю ваші листи й оціню їх, результати оцінювання повідомлю під час відеоуроку). 
    
Моя адреса: вул. Піщанівська, 79, м. Мена, Чернігівська обл., 15600 (індекс нашого міста).
Порада: перш ніж іти купувати конверт, дізнайтеся про графік роботи поштового відділення.
Прохання не зволікати з виконаннням цього завдання, оцінки за лист і оформлення конверта отримають усі.

23 квітня 2021 року
Тема.  Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
1. Перегляньте відеоурок за поданим нижче покликанням.
2. Ознайомтеся з матеріалом підручника (§60).
3. Виконайте письмово вправу 471(ІІ).
26 квітня 2021 року
Тема.  Кома між частинами складного  речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 11 год 30 хв (4 урок).
1. Опрацюйте правила §61.
2. Усно виконайте вправу 478, письмово - 479.
3. Домашня робота: учити §60-61, письмово виконати впр.482(І), фото виконаної роботи надіслати мені на електронну пошту. 

29 квітня 2021 року
Тема.  Тренувальні вправи
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 12 год 30 хв (5 урок).

І. Повторіть матеріал параграфів 54-55, 57-58, 60-61.
ІІ. Запишіть речення, правильно розставивши, де це необхідно, розділові знаки, поясніть їх уживання, підкресліть граматичні основи й однорідні члени речення, якщо вони є:

1) Це кажуть вітер посивів й розгублює волосся (В.Швець). 
2) Були там різні дерева і дуби широкочолі і липи запашні й тремтячі осики (Олена Пчілка).
3) Чи знаєш ти хлопче якого коня тобі серед поля вготовила доля? (Б.Олійник).
4) У зоопарку на жаль не побачиш як красиво злітає табунець рожевих фламінго.
5) Радощі і чорну днину все я з вами розділю (П.Тичина).
6) Яке чудове твоє вологе повітря березнева ноче! (М.Стельмах).
7) Скресли ріки і крижини безладно громадились і шурхотіли в течії повноводдя( Р.Іванченко).
8) Летіть летіть нестримні журавлі через усі держави і кордони(А.Матвійчук). 

ІІІ. Домашня робота: повторити вказані вище параграфи, усно виконати тестові завдання 1-8 на с.187-188.

30 квітня 2021 року
Тема.  Контрольна робота (тестові завдання). Однорідні члени речення. Звертання. Вставні слова. Складне речення
    Пройдіть  контрольний  тест за поданим покликанням до 20:00 30 квітня:   join.naurok.ua,  код доступу 1741343
    Кількість спроб обмежена, завдання ви повинні виконати протягом 40 хвилин.


30 квітня 2021 року
Тема.  Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
1. Перегляньте відео за цим покликанням: 
2. Ознайомтеся з матеріалом параграфа 63, усно виконайте впр.487.
3. Користуючись схемами, виконайте вправу 488(І, ІІ).

 Схеми вживання розділових знаків при прямій мові:
"П",-а.      "П?"-а.      "П!"-а.

А:"П".       А:"П?"      А:"П!"

Домашня робота: учити правила  §63.

    Увага! Ті учні, які не виконали тестову контрольну роботу, можуть її пройти за тим самим покликанням join.naurok.ua,  до 20:00 06 травня, код доступу 8721978

06 травня 2021 року
Тема.  Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Тренувальні вправи
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09
Початок о 12 год 30 хв (5 урок).

І. Повторіть матеріал  §63.
ІІ. Виконайте вправу 489 (письмово), 492 (усно).
ІІІ. Запишіть речення, правильно розставивши розділові знаки при прямій мові.

1) Їхав козак за Дунай  сказав дівчино прощай (С.Климовський). 
2) Як хліб на столі не болить голова так гарно бабуся казала (Л.Паниченко).
3) Земле мила чи даси мені крила питаю (Л.Прачева).
4) Не кидайсь хлібом він святий в суворості ласкавій бувало каже дід старий малечі кучерявій (М. Рильський).

Домашня робота: учити §63, виконати впр. 493, фото виконаної роботи надіслати мені на ел. пошту.






















1 коментар: