8-А КЛАС, українська література


Вітаю всіх у новому 2023-2024 навчальному році!




До уваги всіх здобувачів освіти та їхніх батьків!
    Онлайн-уроки  української літератури у 8-А класі відбуватимуться  завжди за цим покликанням
 Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

                            07 лютого 2024 року (синхронно)
                                4-й урок, 11:25
Тема.    Іван Карпенко-Карий. "Сто тисяч"
І. Дайте усно відповіді на запитання за змістом п'єси.

1) Про що мріє Герасим Калитка? Чого побоюється?
2) З яким проханням прийшов кум Савка до Герасима? Що той відповів?
3) Яку пропозицію отримав Герасим від Невідомого? Чи погодився на неї? Кого хоче взяти в спільники?
4)  Що про вдачу Герасима ви дізналися з його розмови  з Копачем (с.94-95)? 
5) За який "злочин" Герасим лає робітника Клима?
6) Яким рішенням чоловіка не вдоволена дружина Параска? Які стосунки між ними?
7) Чим захоплюється кум Савка, знову прийшовши до Герасима? Яку пропозицію йому робить Калитка?
8) Через що сваряться Герасим і Параска?

Домашня робота: прочитайте третю й четверту дії п'єси (с.105 - 113).

05 лютого 2024 року (асинхронно)
Тема.    Іван Карпенко-Карий. "Сто тисяч"
І. Прочитайте  за  підручником с.97-98, випишіть у зошити визначення.
ІІ. Дайте усно відповіді на запитання 1-10 (с.96-97).
Домашня робота: прочитайте другу дію п'єси (с.98-104).


27 листопада 2023 року (асинхронно)
Тема. Володимир Сосюра. "Любіть Україну"
І. Прочитайте  за  підручником с.63-66.
ІІ. Випишіть у робочі зошити визначення, що таке гормадянська лірика.
ІІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.66-67).
 Домашня робота: вивчіть напамять вірш В.Сосюри "Любіть Україну".


09 травня 2023 року (асинхронно)
4-й урок, 11:25
Тема. Олександр Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили"
І. Прочитайте повість  за  підручником до кінця (с.207-213).
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.213).
 Домашня робота: письмово виконайте завдання 11 (с.213), виконайте тестові завдання за цим покликанням join.naurok.ua . Код доступу 5347751

23 листопада 2023 року (асинхронно)
4-й урок, 11:25
Тема. Ліна Костенко. "Кольорові миші"
І. Прочитайте вірш за  підручником  (с.162-163).
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-11 (с.163-164).
 Домашня робота: письмово виконайте завдання 12 (с.164). 


28 листопада 2022 року
6 урок; 13:25 (асинхронно)
Тема. Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Письмовий переказ змісту фрагментів повісті
І.  Ще раз перечитайте перший розділ повісті.
ІІ. За складеним планом письмово стисло перекажіть зміст прочитаного.
   Домашня робота:  читати й усно переказувати другий розділ твору (с.97-104)

14 листопада 2021 року
6 урок; 13:40 (синхронно)
Тема. Андрій Чайковський. "За сестрою". Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі
І.  Дайте відповіді на запитання.
    1. Як поводився Павлусь, їдучи з татарами до Криму?
    2. Де мешкав Сулейман-ефенді?
    3. Із ким познайомився хлопчик у Коджамбаку?
    4. За що був покараний?
    5. Яке покарання загрожувало Павлусеві за втечу?
    6. Що його врятувало? 
    7. Де головний герой опинився?
    8. Завдяки чому відбулася зустріч із сестрою? 
    9. Чого найбільше боявся Павлусь?
    10. Про кого ще потурбувався хлопець у неволі?
Домашня робота:  запишіть у робочі зошити короткі цитати до образу Павлуся, підготуйте усну характеристику цього образу.

10 листопада 2022 року (асинхронно)
4-й урок, 11:25
Тема. Андрій Чайковський. "За сестрою"
І. Прочитайте повість за  підручником  (с.63-86).
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.87-88).
ІІІ. Письмово виконайте завдання 11 (с.88).
Домашня робота: пройдіть тест за цим покликанням
join.naurok.ua . Код доступу 2811058 

24 жовтня 2022 року (синхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. "Як умру, то поховайте..." - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія написання. Ідея єднання 
з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу
І. Повторіть матеріал підручника (с.52-60)
ІІ. Дайте відповіді на запитання:
1) Про що йдеться у вірші "Мені тринадцятий минало"? Якими настроями перейнято вірш? 
2) Перекажіть зміст балади "Тополя". Доведіть, що цей твір  дійсно балада.
3) Що ви дізналися про історію написання вірша "Як умру, то поховайте..."?
4) Що таке ідея твору? Доведіть, що ідея "Заповіту"  -  єднання з рідною землею.
Домашня робота: повторити вивчене про Т.Шевченка та його твори (с.51-60), у робочих зошитах записати визначення "балада", "метаморфоза", "тема художнього твору", "ідея художнього твору", "ідейний зміст".

13 жовтня 2022 року (синхронно)
4-й урок, 11:25
Тема. Тарас Шевченко. Життєпис поета. Вірш "Мені тринадцятий минало...". Мотив усепереможного життєлюбства, доброти, любові
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника  (с.51-53).
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10, 12 (с.53-54)

10 жовтня 2022 року (асинхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Контрольна робота. Із пісенних скарбів. Іван Франко.  "Захар Беркут" (твір)
І. Повторіть матеріал підручника (с.6-50)
ІІ. Напишіть на окремому подвійному аркуші паперу в лінійку твір на одну з тем:
1) Трагізм і героїзм у козацьких та чумацьких піснях
2) Образ Захара Беркута з одноіменної повісті Івана Франка
3) Образ Максима (Мирослави) з повісті Івана Франка "Захар Беркут"
4) Моє ставлення до Тугара Вовка з повісті Івана Франка "Захар Беркут"
ІІІ. Виконані роботи необхідно принести до школи в четвер, 13 жовтня.

06 жовтня 2022 року (синхронно)
4-й урок, 11:25
Тема. Іван Франко. Історична повість "Захар Беркут". Роль художніх засобів, особливостей мови повісті
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника  (с.49).
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.49-50).


26 вересня 2022 року (синхронно)
6-й урок, 13:25
Тема. Іван Франко.  "Захар Беркут". Зміст, тема повісті. Патріотична ідея у творі. Образ тухольської громади

І. Дайте відповіді на запитання.

1) Де й коли відбуваються події повісті І.Франка?
2) Як жила тухольська громада до того, як в Тухольщину прийшов Тугар Вовк?
3) Чому Тугар Вовк пішов служити монголо-татарам?
4) Який сон наснився Захарові Беркуту?
5) Яку страшну звістку принесли тухольцям пастухи з полонини?
6) Що пропонує Захар Беркут у боротьбі з ворогом? 
7) Чи пристала громада на його пропозицію? Які події допомогли ухвалити рішення?
8) Що побачили монголи в селі, коли зайшли в тухольську долину?
9) Як і де зустріли тухольці ворогів?
10) Що сталося з селом уночі?
11) Про що просив Тугар Вовк Максима? Чи погодився хлопець?

Домашня робота: прочитати с.31-39, дати усно відповіді на запитання 1- 10 (с.40), письмово виконати завд.11 (с.41).


22 вересня 2022 року (асинхронно, самостійно)
4-й урок, 11:30
Тема. Іван Франко. Історична повість "Захар Беркут". Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників
І. Ознайомтеся з матеріалом підручника про І.Франка (с.19-20).
ІІ. Уважно прочитайте перші розділи повісті (с.20-30).
ІІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.30-31).

12 вересня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Суспільно-побутові пісні. Чумацькі пісні. " Ой у степу криниченька". Трагізм козацьких і чумацьких пісень
І. Самостійно прочитайте матеріал підручника (с.10-12).
ІІ. Навчіться виразно читати пісню.
ІІІ. Усно дайте відповіді на запитання 1-10 (с.13).
Домашня робота: знайдіть і випишіть у робочі зошити з суспільно-побутових пісень по 2-3 приклади різних художніх засобів: епітетів, пестливих слів, персоніфікацій, повторів, порівнянь.


08 вересня 2022 року (синхронно, зум-конференція)
4-й урок, 11:30
Тема. Суспільно-побутові пісніїх жанрово-тематичне розмаїття та ідейно-художнє багатство. Козацькі пісні

1. Ознайомтеся зі змістом підручника (с.6-7), прочитайте пісні "Ой на горі да женці жнуть", "Стоїть явір над водою", "Гомін, гомін по діброві".
2. Дайте усні відповіді на запитання 1- 6 (с.9-10).
3. У робочих зошитах виконайте письмово завд.7 (с.10).
 
Домашня робота: вивчіть напам'ять одну з козацьких пісень, підготуйтеся до виразного читання.

05 вересня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва.

1. Самостійно підпишіть робочий і контрольний зошити з української літератури.
2. Ознайомтеся зі змістом підручника української літератури, зверніть увагу на розділи, які ми будемо вивчати в 7 класі.
3. В робочому зошиті самостійно запишіть дату й тему уроку. 
4. Прочитайте матеріал підручника на с. 3-4.
5. Випишіть у робочі зошити визначення, що таке мистецтво; складові поняття "зміст мистецького твору" та "художня форма".   
6. Знайдіть та випишіть чотири функції мистецтва в житті людини.
Домашня робота: Дайте усно відповіді на запитання 1-10 (с. 4-5).













До уваги тих учнів, які не змогли пройти контрольне тестування! 
Зробіть це до 20:00 06 червня за цим покликанням
join.naurok.ua . Код доступу 9435332

Література для читання влітку

1. Іван Франко.  "Захар Беркут".
2. Андрій Чайковський. "За сестрою".
3.Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять".
4. Григір Тютюнник. "Климко", "Вогник далеко в степу".
5. Степан Процюк. "Аргонавти".
6. Марина Павленко.  "Русалонька із 7-В".
7. Анатолій Дімаров. "Блакитна дитина".



30 травня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Позакласне читання. Петро Гулак-Артемовський. "Пан та собака"
І. Знайдіть у мережі Інтернет інформацію про письменника, навчіться її коротко переказувати.
ІІ. Прочитайте байку.

Пан та собака

Петро Гулак-Артемовський

(Казка)

На землю злізла ніч... Нігде ані шиширхне;
Хіба то декуди скрізь сон що-небудь пирхне,
Хоч в око стрель тобі, так темно надворі.
Уклався місяць спать, нема ані зорі,
І ледве, крадькома, яка маленька зірка
З-за хмари вигляне, неначе миш з засіка.
І небо, і земля — усе одпочива,
Все ніч під чорною запаскою хова.
Один Рябко, один, як палець, не дрімає,
Худобу панську, мов брат рідний, доглядає,
Бо дарма їсти хліб Рябко наш не любив:
Їв за п'ятьох, але те їв, що заробив.
Рябко на панському дворі не спить всю нічку.
Коли б тобі на сміх було де видно свічку.
Або в селі де на опічку
Маячив каганець.
Всі сплять, хропуть,
А деякі сопуть,
Уже і панотець,
Прилізши із хрестин, до утрені попхався...
А наш Рябко, кажу, все спатки не вкладався.
Знай, неборак, ганя то в той, то в сей куток:
То зазирне в курник, то дейко до свинок,
Спита, чи всі таки живенькі поросятка,
Індики та качки, курчатка й гусенятка;
То звідтіль навпростець
Махає до овець,
До клуні, до стіжків, до стайні, до обори;
То знов назад чимдуж, — щоб часом москалі
(А їх тогді було до хріна на селі),
Щоб москалі, мовляв, не вбрались до комори.
Не спить Рябко, та все так гавка, скавучить,
Що сучий син, коли аж в ухах не лящить,
Все дума, як би то піддобриться під пана;
Не зна ж, що не мине Рябка обрадована!
Як гав, так гав, — поки свінуло надворі;
Тогді Рябко простягсь, захріп в своїй норі.
Чому ж Рябку не спать? чи знав він, що з ним буде?
Заснув він смачно так, як сплять всі добрі люде,
Що щиро стережуть добро своїх панів...
Як ось — трус, галас, крик!.. — весь двір загомонів:
"Цу-цу, Рябко!.. на-на!.. сюди Рябка кликніте!.. "
"Ось-ось я, батечки!.. Чого ви там, скажіте?"
Стриба Рябко, вертить хвостом,
Неначе помелом,
І знай, дурненький, скалить зуби
Та лиже губи.
"Уже ж, бач, — дума він, — не дурне це в дворі
Од самої тобі зорі
Всі панькаються коло мене.
Мабуть, сам пан звелів віддать Рябку печене
І, що осталося, варене,
За те, що, бач, Рябко всю божу ніч не спав
Та гавкав на весь рот, злодіїв одганяв".
"Цу-цу, Рябко" — ще раз сказав один псяюха,
Та й хап Рябка за уха!
"Кладіть Рябка", — гукнув. Аж ось і пан прибіг.
"Лупіть Рябка, — сказав, — чухрайте! ось батіг!" —
"За що?.. — спитав Рябко, а пан кричить: "Чухрайте!"
"Ой! йой! йой! йой! А пан їм каже: "Не вважайте!"
"Не буду, батечку!.. За що ж це честь така?.. "
"Не слухай, — пан кричить, — лупіть, деріть Рябка!.."
Деруть Рябка, мов пір'я,
На галас збіглась двірня.
"Що?.. як?.. за що?.. про що?... — не знає ні один.
"Пустіть!.. — кричить Рябко. — Не будь я песький син,
Коли вже вдержу більш!.. " Рябко наш хоч не бреше,
Так що ж? Явтух Рябка, знай, все по жижках чеше.
"Пустіть, швидчій, пустіть!.." — пан на весь рот гукнув
Та й з хати сам умкнув.
"Пустіть, — гукнули всі. — Рябко вже вдовольнився!.. "
"Чим, люде добрі, так оце я провинився?..
За що ж глузуєте?.. — сказав наш неборак. —
За що знущаєтесь ви надо мною так?
За що?.. за що?.. " — сказав та й попустив патьоки...
Патьоки гірких сліз, узявшися за боки.
"За те, — сказав один Рябкові з наймитів, —
Щоб не колошкав ти вночі своїх панів,
За те... але... щось тут... ходім, Рябко, лиш з хати,
Не дуже, бачу, рот тут можна роззявляти:
Ходім, братко, надвір". Пішли. "Се не пусте, —
Сказав Явтух Рябку, — оце тебе за те
По жижках, бра Рябко, так гарно пошмагали,
Що пан із панею сю цілу ніч не спали".
"Чи винен я сьому?.. Чи ти, Явтух, здурів?"
"Гай, гай!.. — сказав Явтух. — Рябко! ти знавіснів;
Ти винен, бра Рябко, що ніччю розбрехався;
Ти ж знав, що вчора наш у карти пан програвся;
Ти ж знав:
Що хто програв,
Той чорта (не тепер на споминки!) здрімає,
Той батька рідного, роасердившись, програє;
Ти знав, кажу, Рябко, що пан не буде спати:
До чого ж гавкав ти?.. нащо ж було гарчати?
Нехай би гавкав сам, а ти б уклавсь тихенько,
Забравшись в ожеред, та й спав би там гарненько.
Тепер ти бачиш сам, що мокрим він рядном
Напався на тебе — і, знай, верзе притьмом:
Що грошей вчора він проциндрив щось не трохи,
Що паню через те всю ніч кусали блохи,
Що буцім вчора він грать в карти б не сідав,
Коли б сьогоднішню був ніч хоч закуняв;
Що буцім ти, Рябко, так гавкав, як собака,
Що буцім по тобі походить ще й ломака;
Що, бачся, ти йому остив, надосолив,
І, бачся, він тебе за те й прохворостив.
А бач, Рябко, а бач!.. не гавкай, не ганяйсь;
Ляж, хирний, та й мовчи і з паном не рівняйсь!
Чого брехать? нехай наш пан здоровий буде:
Він сам і без собак сю панщину одбуде".
Послухав наш Рябко поради Явтуха.
"Нехай тяжка йому година та лиха, —
Сказав, — що за моє, як кажуть люди, жито
Та ще й мене і бито!
Коли моє невлад,
То я з своїм назад.
Чи баба з воза, — що ж? велика дуже вада!..
Кобилі легший віз, сьому кобила й рада".
Отак сердега наш Рябко помірковавсь,
Та й спать на цілий день і цілу ніч попхавсь;
Заснув Рябко, захріп, аж ожеред трясеться.
Рябку й не сниться, не верзеться,
Що вже москалики в коморі й на дворі —
Скрізь нишпорять, мов тут вони й господарі,
Що вовк ягнят, а тхір курчаток убирає.
Аж тут і надворі туж-туж усе світає.
"Цу-цу, Рябко!.. — тут всі, повибігавши з хат. —
Цу-цу, Рябко!.. на-на!.. " — гукнули, як на гвалт.
А наш Рябко тобі і усом не моргає,
Хоч чує, та мов спить і мов недочуває.
"Тепер-то, — дума він, — мій пан всю нічку спав,
Бо не будив його Рябко і не брехав?
Тепер-то він мені свою покаже дяку,
Тепер уже не втре мені, як вчора, маку...
Нехай цуцукають... Мене сим не зведуть,
Поки самі сюди обід не принесуть;
Та ще й тогді, не бійсь, поскачуть коло мене,
Поки візьму я в рот хоч страву, хоч печене!"
"Цу-цу!.. — сказав іще Рябкові тут Явтух. —
Цу-цу!... — задихавшись, мов з його перло дух. —
Ходім, Рябко!.." — "Еге? Ходім!.. — Не дуже квапся,
Сам принеси сюди..." — Іди ж хутчій, не бався!.. "
"Ба, не піду, Явтух!" — "Іди, бо кличе пан!.. "
Сказав та й зашморгнув на шиї він аркан.
"Чешіть Рябка!" — гукнув. Аж тут їх щось з десяток
Вліпили з сотеньку київ Рябку в завдаток.
"Лупіть Рябка!" — кричить тут пан, як навісний;
Рябко ж наш тільки вже що теплий та живий.
Разів із шість Рябка водою одливали
І стільки ж раз його, одливши, знов шмагали,
А потім перестали.
Рябко спитать хотів, але Рябків язик
Був в роті cпутаний, неначе путом з лик,
І герготав щось, як на сідалі індик.
"Постій, — сказав Явтух Рябкові, — не турбуйся,
Я правду всю скажу: ото, Рябку, шануйся,
Добра своїх панів, як ока, стережи,
Зарання спать не квапсь, в солому не біжи,
Злодіїв одганяй та гавкай на звірюку.
Не гавкав ти, Рябко! За те ж ми, бач, в науку,
Із ласки, з милості панів,
Вліпили сотеньок із п'ять тобі київ".
"Чорт би убив твого, Явтух, з панами батька,
І дядину, і дядька
За ласку їх!.. — сказав Рябко тут наодріз. —
Нехай їм служить більш рябий в болоті біс!
Той дурень, хто дурним іде панам служити,
А більший дурень, хто їм дума угодити!
Годив Рябко їм, мов болячці й чиряку,
А що за те Рябку?
Сяку мать та таку!
А до того іще спороли батогами,
А за вислугу палюгами,
Чи гавкає Рябко, чи мовчки ніччю спить,
Все випада-таки Рябка притьмом побить.
Уже мені, бачу, чи то туди — високо,
Чи то сюди — глибоко:
Повернешся сюди — і тута гаряче,
Повернешся туди — і там-то боляче!
Хоч би я тісто вніс псяюсі із діжею,
То б він розтовк і ту над спиною моєю.
З ледачим все біда: хоч верть-круть, хоч круть-верть,
Він найде все тобі хоч в черепочку смерть".

2 декабря 1818 г.
ІІІ. Дайте відповіді на запитання. 
1. Як служив Рябко панові?
2. За що його було побито вперше?
3. А вдруге?
4. Чи справедливою була кара?
5. Чи можна назвати пана невдячним? Чому?
6. Яка основна думка байки?


 
25 травня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Контрольна робота. Гумористичні твори (твори Л.Глібова, С.Руданського, П.Глазового)
1. Повторіть  за підручником цей матеріал.
2. Виконайте тестові завдання за поданим  покликанням: join.naurok.ua . Код доступу 4701900
    Зверніть увагу: на виконання тесту ви маєте 30 хв, завдання можна виконати до 20:00 29 травня.

23 травня  2021 року
6 урок, 13:25
Тема.  Виразне читання гуморесок
1. Повторіть гуморески П.Глазового (с.250-252).
2. Дайте відповіді на запитання 1-11(с.252-253).
3. Виразно прочитайте напам'ять одну з вивчених гуморесок, зніміть відео,  надішліть мені на ел.пошту.
Домашня робота: повторити розділ "Гумористичні твори".

18 травня  2021 року
6 урок, 13:25
Тема.  Павло Глазовий. "Заморські гості", 
"Похвала", "Кухлик". Основні ідеї, художні особливості гуморесок
1. Прочитати гуморески (с.251-252).
2. Визначити їх тему й основну думку.
Домашня робота: за поданим покликанням переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=TsbBF8XPZ_0&ab_channel=mafia

16 травня  2021 року
6 урок, 13:25
Тема.  Павло Глазовий. "Еволюція", "Найважча роль". Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів
1. Ознайомитися з фактами біографії П.Глазового (с.250).
2. Прочитати гуморески "Еволюція", "Найважча роль" (с.250-251). 
3. Визначити їх тему й основну думку.
Домашня робота: навчитися виразно читати ці гуморески, вивчити одну напам'ять, відео надіслати мені на ел. пошту або у приватні повідомлення на вайбер, телеграм, інстаграм (063-710-96-53).

11 травня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Степан Руданський."Запорожці у короля". Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, її вміння відстояти свою гідність
1. Прочитайте матеріал підручника на с.246-248.
2. Прочитайте виразно  співомовку "Запорожці у короля".
3. Дайте усно відповіді на запитання 1-10 (с.248-249).
Домашня робота: навчитися виразно читати співомовку

09 травня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Степан Руданський."Добре торгувалось". Вияв народної мудрості у творі, головна думка гуморески
1. Прочитайте матеріал про письменника на с.242-243.
2. Прочитайте виразно  співомовку "Добре торгувалось".
3. Дайте відповіді на запитання 1-2, 4-7 (с.245).
Домашня робота: навчитися виразно читати співомовку. 

04 травня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леонід Глібов. Байки
1. Повторіть прочитані байки Л.Глібова.
2. Виконайте тестові завдання за цим покликанням   join.naurok.ua  , код доступу 6384845

02 травня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леонід Глібов."Щука". Головна думка байки, її алегорична спрямованість
1. Повторіть с.236-238.
2. Прочитайте виразно  байку "Щука".
3. Дайте відповіді на запитання 1-10 (с.240-241).
Домашня робота: навчитися виразно читати байку. 

27 квітня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леонід Глібов."Жаба і Віл". Викривальна й повчальна спрямованість твору
1. Прочитайте за підручником с.236-238.
2. Навчіться виразно читати байку "Жаба і Віл".
3. Яку людську ваду втілено в образі Жаби? Чи траплялися вам у житті такі люди?
4. Визначте мораль байки, передайте її своїми словами.

25 квітня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леонід Глібов."Муха і Бджола"
1. Прочитайте за підручником с.232-236.
2. Випишіть у робочі зошити визначення понять алегорія, сатира, гумор, байка, мораль.
3. Навчіться виразно читати байку "Муха і Бджола".

20 квітня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Контрольна робота. Пригоди і романтика  (твори В.Нестайка, Я.Стельмаха, Л.Ворониної)
1. Повторіть  за підручником цей матеріал.
2. Виконайте тестові завдання за поданим  покликанням: join.naurok.ua . Код доступу 7028563
    Зверніть увагу: на виконання тесту ви маєте 40 хв, завдання можна виконати до 20:00 26 квітня.
25 квітня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леонід глібов."Муха і бджола"


13 квітня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леся Воронина. "Таємне Товариство Боягузів, або  Засіб від переляку №9". Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги
І. Дайте усні відповіді на запитання за змістом прочитаних розділів повісті.
1.Хто такий Кактус?
2. Як Клим опинився в секретній лабораторії ТТБ?
3. У якому таємному експерименті  запропонували взяти участь Климові?
4. Як Заєць назвав Клима, чому? Яку пісеньку і з ким затягнув Жук?
5. Що ви дізналися про бабусю Клима, як її звали?
6. Свідком якого пограбування став Клим?
7. Чому Клим добре знав план будинку, в якому знаходився банк?
8. Що хлопець виявив у приміщенні банку? Яка мета прибульців?
9. Як спілкувався синьоморд із Климом?
10. Чому Климові вдалося втекти від прибульця?

ІІ. Виконайте письмово в робочих зошитах завд.2 на с.201.
ІІІ. Прочитайте за підручником с.201-215.




11 квітня 2022 року
6-й урок, 13:25
Тема. Леся Воронина. "Таємне Товариство Боягузів, або  Засіб від переляку №9" - фантастична, романтична  повість про виховання гідності та мужності
1. Виконайте тести за цим покликанням до 20:00 13 квітня: join.naurok.ua  
Код доступу 4363477
2. Прочитайте за підручником с.186-200.




24 листопада 2021 року
6-й урок, 13:25
Тема. Контрольна робота. Загадково прекрасна і славна давнина України (пісні літературного походження, твори М.Вороного, Т.Шевченка, В.Рутківського)
1. Повторіть  за підручником цей матеріал.
2. Виконайте тестові завдання за поданим  покликанням: join.naurok.ua . Код доступу 1173034
    Зверніть увагу: на виконання тесту ви маєте 40 хв, завдання можна виконати до 20:00 24 листопада.


Код доступу
                            22 листопада 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки" ("На Козацьких островах"). Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників

І. Дайте відповіді на запитання.
12. Кого в степу зустрів Тишкевич? Як зумів обдурити?

     13. Хто допоміг Санькові, Грицикові та Швайці серед спекотного степу і як?

     14. Про що дізнався Швайка в гостях у Вирвизуба?

     15. Чим займалися Тишкевич і Дурна Сила?

     16. Як Дурна Сила зустрівся з дідом Кібчиком?

     17. Куди приїхали Санько, Грицик і Швайка?

     18. Кого судили в плавнях?

     19. Як допомагає козакам дід Кібчик?

     20. Що надумали робити козаки?

ІІ. Дайте характеристику Тишкевичу, Демкові. 

Домашня робота: 1) дочитати глави "Ворожбит Грицик", "Суд у плавнях", "Козацькі розмови"; 
2) підготуватися до контрольної роботи за творами В.Рутківського, Т.Шевченка, М.Вороного, піснями літературного походження;
3) виконайте тестові завдання за цим покликанням join.naurok.ua
Код доступу 8828311



17 листопада 2021 року
6-й урок, 13:25
Тема. Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки" ("На Козацьких островах"). Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька

І. Дайте відповіді на запитання.

     1. Чому Грицик і Санько змушені були тікати з Воронівки?

     2. Із ким вони опинилися на Камяному острові, кого тут зустріли?

     3. Чим тут займалися козаки?

     4. Хто такий Барвінок? Яку звістку він приніс Швайці?

     5. Що ви дізналися про Тишкевича?

     6. Чому Санько і Грицик залишилися самі на острові?

     7. Хто їм допоміг причинити в курені Тишкевича?

     8. Чому Тишкевичу вдалося втекти з острова?

     9. Хто за ним погнався?

     10. Чому Швайка не зміг наздогнати Тишкевича?

     11. Хто зумів відвести татар від вовчої нори, у якій ховалися хлопці та Пилип?

     12. Кого в степу зустрів Тишкевич? Як зумів обдурити?

    

ІІ. Поміркуйте, якими рисами характеру наділені головні герої цього твору.

Домашня робота: прочитати такі глави 
"Пастух Рашит", "В гостях у Вирвизуба", "Пригоди Дурної Сили", "Хто ж вивідник?".


15 листопада 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки" ("На Козацьких островах").Тема боротьби українських козаків проти татарської орди 
І. Зайдіть  за поданим нижче покликанням і завантажте (якщо цього не зробили раніше) розділ "На Козацьких островах" 
Домашня робота: прочитати такі глави 
"Допит", "Гонитва", "Санькова ворожба", "Двоє серед степу".
10 листопада 2021 року
6-й урок, 13:25
Тема. Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки" ("На Козацьких островах") - твір про влолелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Історична основа твору
І. Знайдітьу мережі Інтернет і коротко запишіть у робочі зошити інформацію про цю книгу Володимира Рутківського.
ІІ. Зайдіть  за поданим нижче покликанням і завантажте  розділ "На Козацьких островах". 
Домашня робота: прочитати такі глави 
"На Кам'яному острові", "Це був Тишкевич", "Самі на острові", "Тишкевич".



08 листопада 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Тарас Шевченко. "Іван Підкова". Зміст твору, історична основа. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка
І. Дайте відповіді на запитання.
    1. Чому Т.Шевченко опинився в Петербурзі?
    2. Із ким він познайомився в Літньому саду?
    3. Хто допоміг викупити Тараса з кріпацтва?
    4. Коли сталася ця подія?
    5. Де і як навчався Т.Шевченко?
    6. Що ви дізналися про першу книжку поета?
ІІ. Прочитайте поему Т.Шевченка "Іван Підкова" (с.45-47). 
ІІІ. Поміркуйте.
    1. Із скількох частин складається цей твір?
    2. Про що йдеться в першій частині?
    3. Кого змалював автор у другій частині?
    4. Якими ви уявили козаків та їхнього ватажка?
    5. Куди вони прямують?
    6. Як Т.Шевченко описує море?
    7. За допомогою яких художніх засобів?
 Домашня робота: читати с.45-47; визначити тему й основну думку поеми Шевченка "Іван Підкова", записати в зошитах.
     
03 листопада 2021 року
6-й урок, 13:25
Тема. Тарас Шевченко. "Думка" ("Тече вода в синє море...") Особливості ліричних творів
І. Перегляньте відеоурок за цим покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=GGT6qPBWZ9U&ab_channel=
ІІ. Прочитайте матеріал підручника (с.43-44) про життя Тараса Шевченка, навчіться переказувати прочитане.
ІІІ. Ознайомтеся з віршем "Думка" ("Тече вода в синє море...") (с.44-45).
Домашня робота. Визначте й запишіть коротко в робочі зошити 
    - тему цієї поезії (про що йдеться у вірші);
    - її основну думку ( чого навчає, над чим змушує замислитися); 
    - образи, які змалював поет (людей,природи); 
    - приклади художніх засобів (епітети, метафори, персоніфікації). Фото виконаної роботи надішліть мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com


01 листопада 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Микола Вороний. "Євшан-зілля". Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю
І. Пригадайте основні факти з життя письменника.
    - Де народився майбутній поет,  де минуло його дитинство?
    - Які риси успадкував митець від своїх предків?
    - Творами яких письменників М.Вороний захоплювався?
    - Із ким із видатних українських митців був знайомий?
    - Чому М.Вороний відомий не лише як поет?

ІІ. Робота зі змістом поеми "Євшан-зілля".
    - Що таке євшан-зілля?
    - Ім'я якого князя згадується у творі?
    - Що почав забувати половецький хлопчик? Чому це сталося?
    - Як страждав хан без коханої дитини?
    - Кого він направив гінцем до сина? Чому?
    - Як із вуст гудця лунала пісня "вільного народу"?
    - Як звучала колискова?
    - Коли змінився настрій половецького хлопчика?
    - Що він пригадав? Зачитайте ці рядки.
    - Які слова з поеми виражають основну думку цього твору? 
    - До кого звертається поет у заключній частині поеми? Як ви зрозуміли ці рядки?
    - Чого навчає нас поема "Євшан-зілля"?
 ІІІ.  Самостійно опрацюйте матеріал підручника на с. 40-41. 
Домашня робота: 1) виписати в робочий зошит визначення, що таке ліро-епічний твір, поема, ліричний герой; 2) створити на окремому аркуші в клітинку невеликий кросворд за поемою "Євшан-зілля".  Фото кросворда надіслати мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com 


04 жовтня 2021 року
3-й урок, 10:30
Тема. Контрольна робота. Загадково прекрасна і славна давнина України (фольклор)
1. Повторіть  за підручником с.8-26.
2. Виконайте тестові завдання за поданим  покликанням: join.naurok.ua . Код доступу 6481293
    Зверніть увагу: на виконання тесту ви маєте 40 хв, завдання можна виконати до 18:00 04 жовтня.


 29 вересня 2021 року
6-й урок, 13:30

Тема. Позакласне читання. Світлана Тараторіна. Наталя Левицька. "Оця Марія звірів малювала"

І. Перегляньте відео про українську народну художницю Марію Примаченко за цим покликанням:

ІІ. Перекажіть зміст прочитаних уривків книжки про дитинство й перші кроки в мистецтві дівчинки Марії.

Домашнє завдання: повторити за підручником с.8-26, підготуватися до контрольної роботи.


27  вересня 2021 року
3-й урок, 10:30

Тема. Письмова відповідь на запитання 
"Яку роль відіграє пісня в житті людини?"

1. Пригадайте або знайдіть вислови відомих людей про українську народну пісню.

2. Ознайомтеся з прислів'ями про пісні та їхню роль у житті людей:
  • З піснею дружити - ніколи не тужити.
  • Пісня ні в добру, ні в лиху годину не покидає людину.
  • Хто співає, той журбу проганяє.
  • Як заспівають, мов тебе на крилах піднімають.
3. Дайте відповіді на запитання.
  • Чи можна уявити життя українців без пісні?
  • Коли співають українські народні пісні?
  • Які традиційні обряди супроводжувалися піснями?
  • Чому народні українські пісні живуть і донині?
  • Чи співають їх у вашій родині?
  •  Які емоції викликають пісні?
  • Яку роль відіграє народна пісня в житті українців?
4. Використавши цей матеріал, складіть і запишіть у робочий зошит з української літератури невеликий твір (до 1 сторінки) про роль пісні в житті людини. Підтверджуйте свої думки висловами видатних людей, прислів'ями про народну пісню. Фото виконаних робіт надішліть мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com

Домашнє завдання: знайти в мережі Інтернет і прочитати за цим покликанням https://www.yakaboo.ua/ocja-marija-zviriv-maljuvala.html#media_popup_fragment уривки з книжки С.Тараторіної, Н.Левицької "Оця Марія звірів малювала".














31.05.2021
Мої вітання всім! 
       Ми завершили вивчення творів української літератури в цьому навчальному році. Але дивовижний світ книжок просить  вас не залишати його під час літніх канікул. У 6 класі на вас чекають неймовірні пригоди двох вірних друзів Яви й Павлуші, ви помандруєте у світ козаків-характерників із джурами Грициком та Саньком, дізнаєтеся про незвичайну таємницю лісового озера, про злих синьомордиків разом із персонажами творів Я.Стельмаха та Л.Ворониної і ще про  багатьох інших цікавих героїв і захопливі події. Але вже зараз ви можете розпочати цю подорож, узявши в бібліотеці або знайшовши в мережі Інтернет такі книжки:
       Володимир Рутківський. "Джури козака Швайки";
       Всеволод Нестайко. "Тореадори з Васюківки";
       Ярослав Стельмах. "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера";
       Леся Воронина. "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".
       Це досить великі за обсягом книжки, ми в 6 класі їх вивчатимемо скорочено, але якщо ви бажаєте з головою зануритись у світ фантазії, пригод, поразок і перемог, то не лякайтеся й сміливо беріть їх до рук. Упевнена: почавши читати, не зможете відірватися! 


19 січня 2021 року.  6 урок. 13.25 - 14.10

Тема. Прислів'я та приказки. Народне уявлення  про довколишній світ та його оцінка в прислів'ях і приказках. Краса і мудрість народних прислів'їв і приказок
 
 1. Прочитати матеріал підручника (с.119-122).
 2. Виписати в зошити визначення, що таке прислів'я та приказка.
 3. Щоб перевірити, наскільки добре ви зрозуміли прочитане, усно дати відповіді на запитання 1- 10 (с. 123).
 
Домашня робота: із кожної групи прислів'їв і приказок виписати в зошит по одній (на ваш вибір).

21 січня 2021 року.  6 урок. 13.25 - 14.10

Тема. Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. "Химерний, маленький...", " Що за птиця?", "Хто вона?", "Хто розмовляє?", "Хто сестра і брат?" 

Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

Перегляньте відео за поданим нижче покликанням (скопіюйте його й уставте в пошуковець).

Виконайте завдання. 
1. Прочитайте за підручником про Леоніда Глібова (с.124), а також вірші, вміщені на с. 124-126. 
2. Зясуйте, що таке акровірш (с.125), визначення запишіть у робочий зошит.
3. Виконайте завдання на с.127: 1-10 (усно), 11 (письмово).
11 лютого 2021 року

Тема. Виразне читання драми-казки Олександра Олеся "Микита Кожум'яка"
1. Виразно вголос читати казку.
2. Прочитати матеріал підручника на с. 156-157.
16 лютого 2021 року

Тема. Історичне минуле українського народу в літературі.
Борис Грінченко. Оповідання "Олеся"

1. Самостійно знайти в бібліотеці чи в мережі Інтернет і прочитати оповідання Б.Грінченка "Олеся".
2. Навчитися його переказувати.

30 березня 2021 року
Тема. Павло Тичина."Гаї шумлять...", "Блакить мою душу обвіяла..." Мелодійність віршів П.Тичини
    1. Уважно прочитайте в підручнику вірші П.Тичини  та статтю "Ліричний герой"(с.200-201).
    2. Спробуйте уявити ті картини природи, які змалював поет у цих віршах.
   3. Проведіть невелике дослідження вірша "Гаї шумлять": визначте, якими художніми засобами створюються образи (метафорами, порівняннями, епітетами). Заповніть таблицю за поданим початком:
Образи                 Художні засоби, приклади
Гаї                        шумлять;  мріє над річкою (метафора).
Хмарки                біжать(метафора).
Дзвін                    ...............
Ниви                     ................
Трави                   .................
Небо                     ...............
Ріка                      .................
Ліричний герой    ......................
4. Поміркуйте, який настрій створюють вірші П.Тичини, яка їх основна думка.
Домашня робота: усно виконайте завдання 1-3, письмово завдання 12 (с.200-201).
    Працюйте в робочих зошитах з української літератури, записуйте дату, вид роботи (класна, домашня). Усі роботи я перевірю після закінчення  дистанційного навчання.
    Вам також потрібно було вивчити напамять один із віршів П.Тичини (на вибір). Можна зняти відео, як ви читаєте напамять вірш і надіслати мені у вайбер (фейсбук, інстаграм, телеграм).
01 квітня 2021 року
Тема. Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. "Лось". Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось"
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/2740763453?pwd=R3NJNUxRVnltK2dHcE5EZXVEZkFzUT09

Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок уроку о 13.30

Виконайте завдання. 
1. Прочитайте за підручником про Євгена Гуцала (с.203), а також оповідання "Лось" (с. 203-210). 
2. Зясуйте, що таке оповідання (с.210), визначення запишіть у робочий зошит.
 Домашня робота: складіть і запишіть у робочий зошит план до оповідання, фото надішліть на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com
06 квітня 2021 року
Тема.  Євген Гуцало. "Лось". Співчуття, милосердя - шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невдступність у захисті гуманних переконань.

Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN

Початок уроку о 13 год 30 хв

1. Усно дайте визначення оповідання.
2. Доведіть, що "Лось" - це оповідання.
3. Дайте відповіді на такі запитання:

а) На що були схожі роги лося?
б) Куди  він потрапив із тайги?
в) Що сподівався побачити лось на улюбленій галявині?
г) Що сталося з твариною на річці?
д) Яке відчуття пригадав лось, намагаючись вибратися з ополонки?
е) Хто порятував тварину і як саме?
є) У що не могли повірити хлопчики?
ж) Що пропонував дядько Шпичак дітям і за що?
з) Чи погодилися брати на цю пропозицію і чому?

4. Запишіть у робочий зошит окремо риси характеру хлопчиків і дядька Шпичака.

Домашня робота: повторити вивчений матеріал (с.187-210), готуватися до контрольної роботи.

08 квітня 2021 року
Тема. Контрольна робота №4 (твір). Рідна Україна. Світ природи (твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала)

І. У робочому зошиті з української літератури запишіть дату й тему уроку.
ІІ. Оберіть із поданих нижче тем ту, яка вам більше подобається, теж запишіть її в зошиті.
    1. Яким я уявляю травневий вечір у вірші Т.Шевченка "Садок вишневий коло хати..."  
    2. Картини природи очима ліричного героя віршів П.Тичини
    3. Чим мені сподобалося оповідання Є.Гуцала "Лось"

ІІІ. Складіть і запишіть у зошит за нею твір (своє зв'язне висловлення).
ІV. Фото виконаної роботи надішліть мені на електронну пошту. 



13 квітня 2021 року
Тема. Максим Рильський. "Дощ". Уміння поета бачити красу рідної природи й створювати красу засобами поетичної мови

1. Прочитайте за підручником про письменника (с.212).
2. Прочитайте вірш "Дощ".
3. Поміркуйте над запитаннями:
  - Чому важливий дощ у природі?
  - Якими епітетами М.Рильський висловлює своє захоплення цим явищем?
  - Яку пору року ви уявили, читаючи вірш?
 - Про що говорить висловлювання "закурені будинки зголоднілих передмість"?
 - Чому поет звертається до землі, як до матері?
 - Чому села "білі"?
- Чому дощ села "звеселить"? Який це художній засіб?

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш "Дощ".

15 квітня 2021 року
Тема. Максим Рильський. "Осінь-маляр із палітрою пишною..." Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської  душі та довкіллям

Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок уроку о 13 год 30 хв

1. Дайте відповіді на запитання. 
- Ким і якими були батьки М.Рильського?
- Чому майбутнього поета назвали Максимом?
- У якому селі проминуло дитинство М. Рильського?
- Які захоплення мав письменник у дитинстві?
- Коли побачила світ перша збірка віршів поета і яку назву вона мала?
-Який парк у Києві названо на честь М.Рильського й чому?
2. Уважно прочитайте вірш "Осінь-маляр із палітрою пишною...", зверніть увагу на тлумачення слова "маляр" на с.213.
3. Словникова робота.
        Палітра - тонка дощечка з вирізом для великого пальця, на якій живописець змішує фарби; сукупність, сполучення кольорів в окремій картині, у творчості художника.
        Шати - розкішне святкове вбрання; якась природна прикраса.
4. Спостереження над текстом.
- У чому незвичайність образу осені?
- Як поступово розкривається образ осені, змальовуються її дії? Запишіть у зошит цей ланцюжок. 
- Які кольри ви "побачили", читаючи цей вірш?
- Які художні засоби вжито у вірші? Якими словами можна передати настрій, що викликає ця поезія?
- Яка основна думка вірша?        

Домашнє завдання: навчитися виразно читати вірш "Осінь-маляр із палітрою пишною...", у робочий  зошит записати приклади персоніфікації, епітети з вірша.
20 квітня 2021 року
Тема. Григір Тютюнник. "Дивак"

Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок уроку о 13 год 30 хв

1. Прочитати за підручником с.215-221 (про письменника й оповідання "Дивак")
2. Письмово виконати завдання 11 на с. 222. 

22 квітня 2021 року
Тема. Григір Тютюнник. "Дивак"

І. Літературна гра "Так чи ні". 
          Прочитайте подані нижче речення, поміркуйте, чи відповідають вони змістові оповідання Гр.Тютюнника "Дивак". Номери  правильних тверджень  укажіть у робочому зошиті з української літератури, фото  надішліть мені на ел.пошту.
         
        1. Олесь - малий хлопчик, що головою ледь до дверної ручки дістає.
         2. Олесь дуже не любить зиму.
         3. Дятел, зачувши людину, перестав цюкати, здивовано подивився й хутко зник.
         4. Хлопці покликали Олеся ламати молодий лід.
         5. Федько Тойкало підскочив і почав лагідно умовляти Олеся піти з ними.
         6. Олесь уявив себе в маленькій хатці в підводному царстві.
         7. Під кригою Олесь побачив величезного сома.
         8. На уроці малювання хлопчик замість перегнійного горщечка намалював дятла.
         9. Вийшовши з уроку, Олесь попрямував додому - читати цікаву книжку.
         10. Федько Тойкало зустрів Олеся й дав йому пиріжок.
         11. Олесь  відмовився  від пиріжка й сердито відвернувся.
         12. Дід Прокіп порадив онукові бути нахабнішим і настирливішим. 

ІІ. Поміркуйте, чому оповідання має таку назву. 

27 квітня 2021 року
Тема. Григір Тютюнник. "Дивак". Усний твір-характеристика літературного героя на основі складеного плану

Подключиться к конференции Zoom
Идентификатор конференции: 274 076 3453
Код доступа: P6QEyN
Початок уроку о 13 год 30 хв (6 урок).

Характеристика літературного героя
         На основі поданого нижче плану охарактеризуйте (усно) головного героя оповідання Гр.Тютюнника "Дивак".
План
          1. Хто такий Олесь?
          2. Де живе герой, у які часи?
          3. Скільки йому років?
          4. Яка родина в хлопчика?
          5. Які риси характеру героя, у яких діях і вчинках вони виявляються?
          6. Як ставиться Олесь до своїх однолітків, а як вони до нього?
          7. Чим він не схожий на інших дітей?
          8. Моє ставлення до героя.
29 квітня 2021 року
Тема. Микола Вінграновський."Сіроманець". Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонїї людини та природи

1. Ознайомитися з відомостями про письменника (с.223).
2. Читати повість "Сіроманець" (с.223-235).


06 травня 2021 року
Тема. Микола Вінграновський."Сіроманець"
 І. Літературний диктант (потрібно дати письмові відповіді на запитання коротко, одним словом чи двома-трьома, пронумерувавши їх, щоб номер відповіді збігався з номером запитання,  а потім надіслати мені на електронну пошту ninalazarenko8@gmail.com 
1. Що сталось  із Сіроманцем на старість?
2. За що Василь Чепіжний ненавидів Сіроманця?
3. Куди загнав Сіроманець Василя Чепіжного?
4. Із якою метою до села з області прилетів вертоліт?
5.  Із ким Сашко  сплутав Сіроманця, вперше побачивши його в лісі?
6. Чим хлопчик пригостив вовка?
7. Де знайшов прихисток Сіроманцеві його малий друг?
8. Куди посадили упійманого вовка?
9. Як Сашко допоміг Сіроманцеві втекти?
10. Чому присоромила Василя Чепіжного сторожиха баба Маня?
11. Як звали вчительку Сашка?
12. Із ким Сашко повертався зі школи дорогою через ліс?

Домашня робота:  читати за підручником другу частину повісті (с. 236-248).
































Немає коментарів:

Дописати коментар